Railway Bogie with Active Wheelset Guidance - Computer Simulations and Roller Rig Tests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00188799" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00188799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Railway Bogie with Active Wheelset Guidance - Computer Simulations and Roller Rig Tests
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with 2 axle railway bogie with active wheelset guidance. The main goal is to build computer simulation model capable to assess different control strategies and controller designs for wheelets yaw actuation and propose roller rig designchanges to verify and demonstrate computer simulations results in straight, curved and transition track. The actuated wheelsets steering mechanism was proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie modelwhile controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modelled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink co-simulation. The active wheelset steering concept has been implemented practicallyon a 1:3.5 scaled bogie model. The bogie model, roller rig design and approach to curve and transition track simulations on the roller rig are described. Sample results of computer simulations and roller rig experiments are shown.
Název v anglickém jazyce
Railway Bogie with Active Wheelset Guidance - Computer Simulations and Roller Rig Tests
Popis výsledku anglicky
The article deals with 2 axle railway bogie with active wheelset guidance. The main goal is to build computer simulation model capable to assess different control strategies and controller designs for wheelets yaw actuation and propose roller rig designchanges to verify and demonstrate computer simulations results in straight, curved and transition track. The actuated wheelsets steering mechanism was proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie modelwhile controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modelled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink co-simulation. The active wheelset steering concept has been implemented practicallyon a 1:3.5 scaled bogie model. The bogie model, roller rig design and approach to curve and transition track simulations on the roller rig are described. Sample results of computer simulations and roller rig experiments are shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IAVSD Proceedings Manchester Metropolitan University 14-19 August 2011
ISBN
978-1-905476-59-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Manchester University Press
Místo vydání
Manchester
Místo konání akce
Manchester
Datum konání akce
14. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—