Simulation and Experimental Implementation of an Active Controlled Two-Axle Railway Bogie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174392" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation and Experimental Implementation of an Active Controlled Two-Axle Railway Bogie
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogie model and roller rig design are described and first experimental results are presented and discussed.
Název v anglickém jazyce
Simulation and Experimental Implementation of an Active Controlled Two-Axle Railway Bogie
Popis výsledku anglicky
The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogie model and roller rig design are described and first experimental results are presented and discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP174" target="_blank" >GP101/08/P174: Aktivní řízení dvounápravových podvozků kolejových vozidel s volnými koly</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Conference on Modelling and Simulation
ISBN
978-80-01-04574-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—