Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00188793" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00188793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. Controller robustness across a range of operating conditions is investigated. Different control strategies are assessed. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogiemodel and roller rig design are described and experimental results are presented and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. Controller robustness across a range of operating conditions is investigated. Different control strategies are assessed. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogiemodel and roller rig design are described and experimental results are presented and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 8th International Conference on Railway Bogies and Running Gears

  • ISBN

    978-963-313-024-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    323-330

  • Název nakladatele

    Budapest University of Technology and Economics

  • Místo vydání

    Budapest

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    13. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku