Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00188793" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00188793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. Controller robustness across a range of operating conditions is investigated. Different control strategies are assessed. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogiemodel and roller rig design are described and experimental results are presented and discussed.
Název v anglickém jazyce
Mathematical Modelling and Experimental Implementation of a 2-axle Bogie with Active Wheelset Guidance
Popis výsledku anglicky
The article deals with 2 axle railway bogie with an active wheelset guidance. Actuated steering mechanism is proposed. A multi-body dynamics software SIMPACK is used to generate a detailed non-linear bogie model while controller is designed upon simplified linear model and simulated in MATLAB/Simulink. The complete mechatronic system is modeled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. Computer simulations are used to demonstrate wide range of possibilities to influence basic bogie dynamics and reachvery high speed stability without yaw dampers. Controller robustness across a range of operating conditions is investigated. Different control strategies are assessed. The concept has been implemented practically on a 1:3,5 scaled bogie model. The bogiemodel and roller rig design are described and experimental results are presented and discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 8th International Conference on Railway Bogies and Running Gears
ISBN
978-963-313-024-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
323-330
Název nakladatele
Budapest University of Technology and Economics
Místo vydání
Budapest
Místo konání akce
Budapešť
Datum konání akce
13. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—