Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chatbots for learning: A review of educational chatbots for the Facebook Messenger

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F20%3A10244446" target="_blank" >RIV/61989100:27230/20:10244446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131520300622" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131520300622</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103862" target="_blank" >10.1016/j.compedu.2020.103862</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chatbots for learning: A review of educational chatbots for the Facebook Messenger

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the exponential growth in the mobile device market over the last decade, chatbots are becoming an increasingly popular option to interact with users, and their popularity and adoption are rapidly spreading. These mobile devices change the way we communicate and allow ever-present learning in various environments. This study examined educational chatbots for Facebook Messenger to support learning. The independent web directory was screened to assess chatbots for this study resulting in the identification of 89 unique chatbots. Each chatbot was classified by language, subject matter and developer&apos;s platform. Finally, we evaluated 47 educational chatbots using the Facebook Messenger platform based on the analytic hierarchy process against the quality attributes of teaching, humanity, affect, and accessibility. We found that educational chatbots on the Facebook Messenger platform vary from the basic level of sending personalized messages to recommending learning content. Results show that chatbots which are part of the instant messaging application are still in its early stages to become artificial intelligence teaching assistants. The findings provide tips for teachers to integrate chatbots into classroom practice and advice what types of chatbots they can try out.

  • Název v anglickém jazyce

    Chatbots for learning: A review of educational chatbots for the Facebook Messenger

  • Popis výsledku anglicky

    With the exponential growth in the mobile device market over the last decade, chatbots are becoming an increasingly popular option to interact with users, and their popularity and adoption are rapidly spreading. These mobile devices change the way we communicate and allow ever-present learning in various environments. This study examined educational chatbots for Facebook Messenger to support learning. The independent web directory was screened to assess chatbots for this study resulting in the identification of 89 unique chatbots. Each chatbot was classified by language, subject matter and developer&apos;s platform. Finally, we evaluated 47 educational chatbots using the Facebook Messenger platform based on the analytic hierarchy process against the quality attributes of teaching, humanity, affect, and accessibility. We found that educational chatbots on the Facebook Messenger platform vary from the basic level of sending personalized messages to recommending learning content. Results show that chatbots which are part of the instant messaging application are still in its early stages to become artificial intelligence teaching assistants. The findings provide tips for teachers to integrate chatbots into classroom practice and advice what types of chatbots they can try out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers and Education

  • ISSN

    0360-1315

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    151

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July 2020

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000522703400003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85080928467