Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model predikce potřeby skladových zásob v čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10251958" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10251958 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/21:39920166

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model predikce potřeby skladových zásob v čase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.

  • Název v anglickém jazyce

    Model for predicting the need for inventory over time

  • Popis výsledku anglicky

    The prediction of the need for stock in time is realized in several consecutive steps. In the first phase, a prediction of the mileage of individual vehicles is created for the time period chosen by the user, as the overwhelming majority of preventive maintenance of DPO means of transport is tied to reaching the prescribed level of mileage. In the next phase, a plan of preventive maintenance interventions for the selected time period is generated based on the predicted mileage. When planning preventive maintenance interventions, the budget reserved for vehicle maintenance in a given time period is taken into account. This budget, which is reserved for vehicle maintenance, is reduced as a percentage when creating the plan by the costs associated with unplanned additional work during preventive maintenance interventions, or with maintenance interventions after a breakdown or accident. The percentage reduction applied in the model is predicted based on historical data. Based on the created preventive maintenance plan, it is possible to predict the material consumption for this type of maintenance over time.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000060" target="_blank" >CK01000060: Prediktivní systém údržby vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CK01000060-V2

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Poloprovoz vznikl jako výsledek projektu CK01000060 Prediktivní systém údržby vozidel, testovací provoz byl realizován v podmínkách řešitele projektu - Dopravního podniku Ostrava a.s.

  • Ekonomické parametry

    Výsledek umožňuje lépe plánovat procesy údržby v podmínkách Dopravního podniku Ostrava a.s., bližší kvantifikace ekonomických dopadů bude možná až v delším časovém horizontu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Dopravní podnik Ostrava

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem