Model predikce potřeby skladových zásob v čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F21%3A10251958" target="_blank" >RIV/61989100:27230/21:10251958 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25510/21:39920166
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model predikce potřeby skladových zásob v čase
Popis výsledku v původním jazyce
Predikce potřeby skladových zásob v čase je realizována v několika na sobě navazujících krocích. V první fázi je pro uživatelem zvolené časové období vytvořena predikce kilometrických proběhů jednotlivých vozidel, neboť v drtivé většině je preventivní údržba dopravních prostředků DPO vázána na dosažení předepsané hladiny kilometrického proběhu. V další fázi je na základě predikovaných kilometrických proběhů vygenerován plán preventivních údržbových zásahů za zvolené časové období. Při plánování preventivních údržbových zásahů je brán na zřetel rozpočet vyhrazený na údržbu vozidel v daném časovém období. Tento rozpočet, který je na údržbu vozidel vyhrazen, je při tvorbě plánu procentuálně ponížen o náklady spojené s neplánovanými vícepracemi při preventivních údržbových zásazích, příp. s údržbovými zásahy po poruše či nehodě. Procentuální snížení, které je v modelu aplikováno, je predikováno na základě historických dat. Na základě vytvořeného plánu preventivní údržby je možno predikovat spotřebu materiálu pro tento typ údržby v čase.
Název v anglickém jazyce
Model for predicting the need for inventory over time
Popis výsledku anglicky
The prediction of the need for stock in time is realized in several consecutive steps. In the first phase, a prediction of the mileage of individual vehicles is created for the time period chosen by the user, as the overwhelming majority of preventive maintenance of DPO means of transport is tied to reaching the prescribed level of mileage. In the next phase, a plan of preventive maintenance interventions for the selected time period is generated based on the predicted mileage. When planning preventive maintenance interventions, the budget reserved for vehicle maintenance in a given time period is taken into account. This budget, which is reserved for vehicle maintenance, is reduced as a percentage when creating the plan by the costs associated with unplanned additional work during preventive maintenance interventions, or with maintenance interventions after a breakdown or accident. The percentage reduction applied in the model is predicted based on historical data. Based on the created preventive maintenance plan, it is possible to predict the material consumption for this type of maintenance over time.
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000060" target="_blank" >CK01000060: Prediktivní systém údržby vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CK01000060-V2
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Poloprovoz vznikl jako výsledek projektu CK01000060 Prediktivní systém údržby vozidel, testovací provoz byl realizován v podmínkách řešitele projektu - Dopravního podniku Ostrava a.s.
Ekonomické parametry
Výsledek umožňuje lépe plánovat procesy údržby v podmínkách Dopravního podniku Ostrava a.s., bližší kvantifikace ekonomických dopadů bude možná až v delším časovém horizontu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Dopravní podnik Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—