Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning with virtual reality: a market analysis of educational and training applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F22%3A10249370" target="_blank" >RIV/61989100:27230/22:10249370 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10494820.2022.2028856" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10494820.2022.2028856</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10494820.2022.2028856" target="_blank" >10.1080/10494820.2022.2028856</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning with virtual reality: a market analysis of educational and training applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The benefits and opportunities of using virtual reality (VR) in education have been the subject of research for several decades. Descriptions of individual VR applications can be found in the literature, but there is no structured analysis of these applications on the market. This study analyses the market of VR educational applications in 2019 - 2021 in addition to monitoring development trends in their offerings, content and parameters. This study aims to map the VR applications that teachers currently have available to include as part of the learning process. Another goal was to analyse the user evaluation of VR educational applications and compile an overview of them, to see which applications users appreciate the most. The results indicated that more than half of the sample applications are available free of charge, they mostly use English as the communication language and users&apos; best rated applications are from the areas connected to nature, space, medicine, art and history. (C) 2022 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning with virtual reality: a market analysis of educational and training applications

  • Popis výsledku anglicky

    The benefits and opportunities of using virtual reality (VR) in education have been the subject of research for several decades. Descriptions of individual VR applications can be found in the literature, but there is no structured analysis of these applications on the market. This study analyses the market of VR educational applications in 2019 - 2021 in addition to monitoring development trends in their offerings, content and parameters. This study aims to map the VR applications that teachers currently have available to include as part of the learning process. Another goal was to analyse the user evaluation of VR educational applications and compile an overview of them, to see which applications users appreciate the most. The results indicated that more than half of the sample applications are available free of charge, they mostly use English as the communication language and users&apos; best rated applications are from the areas connected to nature, space, medicine, art and history. (C) 2022 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Interactive Learning Environments

  • ISSN

    1049-4820

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000754431800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124406834