Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE OF VIRTUAL REALITY IN THE LIFE OF AGEING POPULATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F22%3A00364140" target="_blank" >RIV/68407700:21460/22:00364140 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/22:00364140

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2022.32.015" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2022.32.015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2022.32.015" target="_blank" >10.14311/NNW.2022.32.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ROLE OF VIRTUAL REALITY IN THE LIFE OF AGEING POPULATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual reality (VR) has been on the scene for several decades already. Its first applications were in gaming. However, hardware and software were expen-sive and thus not for everybody. Since that time, the development of technology proceeded fast and enabled to open new application areas for VR. Currently many commercial systems are available for gaming, training and education, simulations, design, and also for medical purposes. In the article we focus on VR applications in healthcare. First we present existing commercial solutions, and research studies showing the potential of VR in healthcare. In recent years there have appeared many interesting projects and applications aimed at ageing population as target users. We present examples of such projects. Based on our previous experience and after analysis of available solutions, we propose a conceptual architecture od software environment for development of such applications and discuss their poten-tial use. Finally, the implementation of the proposed architecture for interactive application of experience sets is described.

  • Název v anglickém jazyce

    ROLE OF VIRTUAL REALITY IN THE LIFE OF AGEING POPULATION

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual reality (VR) has been on the scene for several decades already. Its first applications were in gaming. However, hardware and software were expen-sive and thus not for everybody. Since that time, the development of technology proceeded fast and enabled to open new application areas for VR. Currently many commercial systems are available for gaming, training and education, simulations, design, and also for medical purposes. In the article we focus on VR applications in healthcare. First we present existing commercial solutions, and research studies showing the potential of VR in healthcare. In recent years there have appeared many interesting projects and applications aimed at ageing population as target users. We present examples of such projects. Based on our previous experience and after analysis of available solutions, we propose a conceptual architecture od software environment for development of such applications and discuss their poten-tial use. Finally, the implementation of the proposed architecture for interactive application of experience sets is described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    253-267

  • Kód UT WoS článku

    000932050700002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85151334551