Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Reality in Research and Education: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F19%3A00351124" target="_blank" >RIV/68407700:21460/19:00351124 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/19:00351124

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000435" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000435</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EAEEIE46886.2019.9000435" target="_blank" >10.1109/EAEEIE46886.2019.9000435</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Reality in Research and Education: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    First virtual reality (VR) applications were in gaming. Since that time, both the hardware and software reached maturity and new areas for applications opened. Industry and healthcare are very different application areas. But they also share some similarities, in particular simulations as close to reality as possible allow to train necessary skills without the danger of damaging machinery or causing a patient injury and to avoid critical situations. We present several examples of VR applications in various industrial areas. VR is not used on its own but it is interconnected with other advanced technologies, such as robotics and Internet of Things. In healthcare, several studies were performed that proved VR being a suitable means for treatment of certain health problems or an additional tool, for example in pain alleviation. Finally we discuss how VR can be used in university education not only as a tool for viewing 3D objects and scenes passively, but also as a tool for active interaction and execution of defined tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Reality in Research and Education: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    First virtual reality (VR) applications were in gaming. Since that time, both the hardware and software reached maturity and new areas for applications opened. Industry and healthcare are very different application areas. But they also share some similarities, in particular simulations as close to reality as possible allow to train necessary skills without the danger of damaging machinery or causing a patient injury and to avoid critical situations. We present several examples of VR applications in various industrial areas. VR is not used on its own but it is interconnected with other advanced technologies, such as robotics and Internet of Things. In healthcare, several studies were performed that proved VR being a suitable means for treatment of certain health problems or an additional tool, for example in pain alleviation. Finally we discuss how VR can be used in university education not only as a tool for viewing 3D objects and scenes passively, but also as a tool for active interaction and execution of defined tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000344" target="_blank" >TL02000344: Virtuální realita v aktivizaci seniorů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    29th Annual Conference of the European Association for Education in Electrical and Information Engineering – EAEEIE 2019

  • ISBN

    978-1-7281-3222-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    2472-7687

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Ruse

  • Datum konání akce

    4. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000719758500023