TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F23%3A10250904" target="_blank" >RIV/61989100:27230/23:10250904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_03_2022114" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_03_2022114</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS
Popis výsledku v původním jazyce
The track components that are the most heavily loaded from the axles of train units are the switch components and rail crossing parts. These parts can be refurbished by welding on suitable types of additional materials. Parts made of high-alloyed Mn-steel (Hadfield steels) need to meet specific conditions for their welding. For the experiment, ESAB OK Tubrodur 14.71 and ESAB OK Tubrodur 15.65 materials were used. The results show the feasibility of appropriate procedures under specific conditions due to the occurrence of metallurgical defects affecting the safety of operation on railway and tram lines.
Název v anglickém jazyce
TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS
Popis výsledku anglicky
The track components that are the most heavily loaded from the axles of train units are the switch components and rail crossing parts. These parts can be refurbished by welding on suitable types of additional materials. Parts made of high-alloyed Mn-steel (Hadfield steels) need to meet specific conditions for their welding. For the experiment, ESAB OK Tubrodur 14.71 and ESAB OK Tubrodur 15.65 materials were used. The results show the feasibility of appropriate procedures under specific conditions due to the occurrence of metallurgical defects affecting the safety of operation on railway and tram lines.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
1805-0476
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
MAR 2023
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
6381-6384
Kód UT WoS článku
000944255800001
EID výsledku v databázi Scopus
—