Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F23%3A10250904" target="_blank" >RIV/61989100:27230/23:10250904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles" target="_blank" >https://www.mmscience.eu/journal/issues/march-2023/articles</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_03_2022114" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_03_2022114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The track components that are the most heavily loaded from the axles of train units are the switch components and rail crossing parts. These parts can be refurbished by welding on suitable types of additional materials. Parts made of high-alloyed Mn-steel (Hadfield steels) need to meet specific conditions for their welding. For the experiment, ESAB OK Tubrodur 14.71 and ESAB OK Tubrodur 15.65 materials were used. The results show the feasibility of appropriate procedures under specific conditions due to the occurrence of metallurgical defects affecting the safety of operation on railway and tram lines.

  • Název v anglickém jazyce

    TECHNOLOGY OF RESURFACING MN-STEELS USED TO MANUFACTURE RAILS

  • Popis výsledku anglicky

    The track components that are the most heavily loaded from the axles of train units are the switch components and rail crossing parts. These parts can be refurbished by welding on suitable types of additional materials. Parts made of high-alloyed Mn-steel (Hadfield steels) need to meet specific conditions for their welding. For the experiment, ESAB OK Tubrodur 14.71 and ESAB OK Tubrodur 15.65 materials were used. The results show the feasibility of appropriate procedures under specific conditions due to the occurrence of metallurgical defects affecting the safety of operation on railway and tram lines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20300 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

    1805-0476

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    MAR 2023

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    6381-6384

  • Kód UT WoS článku

    000944255800001

  • EID výsledku v databázi Scopus