Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace umělé inteligence v elektrických regulační pohonech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F06%3A00013570" target="_blank" >RIV/61989100:27240/06:00013570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace umělé inteligence v elektrických regulační pohonech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou prezentovány výsledky simulací metod adaptace rotorové časové konstanty založené na metodě referenčního a adaptivního systému s využitím umělých neuronových sítí. První metoda je založena na referenčním a adaptivním systému s využitím energetické bilance k určení rotorové časové konstanty. Druhá metoda využívá k identifikaci inverzní hodnoty rotorové časové konstanty Popovovo kriterium hyperstability. Třetí prezentovanou metodou je použití fuzzy logického regulátoru pro řízení SRM. Fuzzy regulátory a fuzzy logika jsou obecně nelineárními systémy, z tohoto důvodu mohou poskytovat lepší výsledky než klasické regulátory. Fuzzy regulátor je většinou prezentován jako přímý regulátor nebo systém pro změnu parametru jiného regulátoru. Použitífuzzy logiky jako klasického PI regulátoru v řízení SRM může přinést vylepšení. Jednotlivé výsledky simulací jsou prezentovány.

  • Název v anglickém jazyce

    Application Artificial Inteligence in Electrical Controlled Drives

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper are presented results of simulations two methods adaptation rotor time constant. Both methods are based on model reference adaptive system (MRAS) with used artificial neural network. First method is based on MRAS with used energy balance foridentification rotor time constant. The second used ANN for identification an inverze rotor time constant and method based on Popov's criterion of hyperstability. The third method used fuzzy logic controller for control SRM. Fuzzy logic and fuzzy controller are nonlinear system generally therefore we can obtain better results than clasical controlers. Fuzzy controler is presented most as direct controller. Finnaly, a simulation results are demonstrated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F05%2F2080" target="_blank" >GA102/05/2080: Výzkum aplikací umělé inteligence v řízení elektrických pohonů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní sympozium učitelů elektrických pohonů SYMEP 2006

  • ISBN

    80-7043-455-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    82-90

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku