Vývoj leteckého řídicího systému pro ultra lehká letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F08%3A00018778" target="_blank" >RIV/61989100:27240/08:00018778 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents development of the hardware and software for the low cost avionic system of ultralight airplanes. There are shown three levels of a hardware and software system design. As far as the software is concerned, we focused on changeover from non real-time operating system (embedded Linux) to the real-time embedded platform (QNX). We discussed the problems that led to operating system change. Various advantages and disadvantages of both operating systems are presented in this contribution. Concerning the hardware we concentrated on the development of the avionic control, monitoring and display modules that are a components of the dash board. The paper has been focusing on safety and reliability in the ultralight aviation and what canbe improved or extended by the real-time operating system.
Název v anglickém jazyce
Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane
Popis výsledku anglicky
This paper presents development of the hardware and software for the low cost avionic system of ultralight airplanes. There are shown three levels of a hardware and software system design. As far as the software is concerned, we focused on changeover from non real-time operating system (embedded Linux) to the real-time embedded platform (QNX). We discussed the problems that led to operating system change. Various advantages and disadvantages of both operating systems are presented in this contribution. Concerning the hardware we concentrated on the development of the avionic control, monitoring and display modules that are a components of the dash board. The paper has been focusing on safety and reliability in the ultralight aviation and what canbe improved or extended by the real-time operating system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F1429" target="_blank" >GA102/08/1429: Bezpečnost a zabezpečení aplikací sítí vestavěných systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IEEE Proceedings of the International Multiconference on Computer Science and Information Technology
ISBN
978-83-60810-14-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Computer Science
Místo vydání
Washington, DC
Místo konání akce
Wisła, Poland
Datum konání akce
20. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—