Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj leteckého řídicího systému pro ultra lehká letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F08%3A00018778" target="_blank" >RIV/61989100:27240/08:00018778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents development of the hardware and software for the low cost avionic system of ultralight airplanes. There are shown three levels of a hardware and software system design. As far as the software is con­cerned, we focused on changeover from non real-time operat­ing system (embedded Linux) to the real-time embedded plat­form (QNX). We discussed the problems that led to operating system change. Various advantages and disadvantages of both operating systems are presented in this contribution. Concern­ing the hardware we concentrated on the development of the avionic control, monitoring and display modules that are a com­ponents of the dash board. The paper has been focusing on safety and reliability in the ultralight aviation and what canbe improved or extended by the real-time operating system.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of a Flight Control System for an Ultralight Airplane

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents development of the hardware and software for the low cost avionic system of ultralight airplanes. There are shown three levels of a hardware and software system design. As far as the software is con­cerned, we focused on changeover from non real-time operat­ing system (embedded Linux) to the real-time embedded plat­form (QNX). We discussed the problems that led to operating system change. Various advantages and disadvantages of both operating systems are presented in this contribution. Concern­ing the hardware we concentrated on the development of the avionic control, monitoring and display modules that are a com­ponents of the dash board. The paper has been focusing on safety and reliability in the ultralight aviation and what canbe improved or extended by the real-time operating system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F08%2F1429" target="_blank" >GA102/08/1429: Bezpečnost a zabezpečení aplikací sítí vestavěných systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE Proceedings of the International Multiconference on Computer Science and Information Technology

  • ISBN

    978-83-60810-14-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Science

  • Místo vydání

    Washington, DC

  • Místo konání akce

    Wisła, Poland

  • Datum konání akce

    20. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku