Trakční jednotka hybridního vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A10225219" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:10225219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trakční jednotka hybridního vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Trakční jednotka hybridního vozidla, je právě tou pohonnou jednotkou využívající více zdrojů elektrické energie, jako jsou moderní litium-železo-fosfátové baterie LiFePO4, ultrakapacitorové články a palivový článek. Tento energetický systém je řízen dlepožadavku nejefektivnějšího využití energie. Pohonná jednotka je sestavena s více zdrojů elektrické energie na společné výkonové stejnosměrné sběrnici. Do systému vstupují zdroje energie, které se ovšem z hlediska vstupu do výkonového střídače jeví jakojeden zdroj na stejnosměrné straně měniče. Hlavním, primárním zdrojem je trakční baterie, moderní LiFePO4 články, k nimž jsou paralelně připojeny sekundární zdroje energie, složený z ultrakapacitorů a palivového článku.
Název v anglickém jazyce
Traction drive of hybrid vehicle
Popis výsledku anglicky
Traction drive of hybrid vehicle is a power unit uses more electricity sources such as advanced lithium iron phosphate, LiFePO4 battery, ultracapacitor cells and fuel cell. This energy system is controlled according to the most efficient use of energy requirement. Drive unit is built with multiple sources of electrical energy to power a common DC bus. Entering the system energy, which, however, in terms of entry into the power inverter appears to be one source on the DC side of inverter. The main, primary source is the traction battery, modern LiFePO4 cells to which they are connected in parallel with a secondary power source, consisting of ultracapacitors and fuel cells.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F08%2F0775" target="_blank" >GA102/08/0775: Nové struktury a řídicí algoritmy mobilních hybridních systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
077/03-11-2010_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Napětí společné stejnosměrné sběrnice 80V, baterie 40Ah, typ LiFePO4, ultrakapacitory Maxwell 3000F, vodíkový článek PEM, NEXA 2kW, synchronní motor s pernamentními magnety 2kW, 3000min-1, řídicí systém s procesorem Freescale.
Ekonomické parametry
Zvýšení konkurenceschopnosti, inovace stávajících zařízení.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—