Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trakční jednotka hybridního vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A10225219" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:10225219 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trakční jednotka hybridního vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trakční jednotka hybridního vozidla, je právě tou pohonnou jednotkou využívající více zdrojů elektrické energie, jako jsou moderní litium-železo-fosfátové baterie LiFePO4, ultrakapacitorové články a palivový článek. Tento energetický systém je řízen dlepožadavku nejefektivnějšího využití energie. Pohonná jednotka je sestavena s více zdrojů elektrické energie na společné výkonové stejnosměrné sběrnici. Do systému vstupují zdroje energie, které se ovšem z hlediska vstupu do výkonového střídače jeví jakojeden zdroj na stejnosměrné straně měniče. Hlavním, primárním zdrojem je trakční baterie, moderní LiFePO4 články, k nimž jsou paralelně připojeny sekundární zdroje energie, složený z ultrakapacitorů a palivového článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Traction drive of hybrid vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    Traction drive of hybrid vehicle is a power unit uses more electricity sources such as advanced lithium iron phosphate, LiFePO4 battery, ultracapacitor cells and fuel cell. This energy system is controlled according to the most efficient use of energy requirement. Drive unit is built with multiple sources of electrical energy to power a common DC bus. Entering the system energy, which, however, in terms of entry into the power inverter appears to be one source on the DC side of inverter. The main, primary source is the traction battery, modern LiFePO4 cells to which they are connected in parallel with a secondary power source, consisting of ultracapacitors and fuel cells.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F08%2F0775" target="_blank" >GA102/08/0775: Nové struktury a řídicí algoritmy mobilních hybridních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    077/03-11-2010_F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Napětí společné stejnosměrné sběrnice 80V, baterie 40Ah, typ LiFePO4, ultrakapacitory Maxwell 3000F, vodíkový článek PEM, NEXA 2kW, synchronní motor s pernamentními magnety 2kW, 3000min-1, řídicí systém s procesorem Freescale.

  • Ekonomické parametry

    Zvýšení konkurenceschopnosti, inovace stávajících zařízení.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem