Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077667" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Goal of this article is to describe relevant data structures that can be used for future adaptation of study materials. This Article provides discussion about three basic e-learning areas of interest. First part describes material structure by adding descriptive attributes and behaviors through Explanation and Tests. Second part is oriented to Student. Student profile, which represents virtualized profile of student requirements, its preferences, actual knowledge, requested knowledge etc., is produced in background In third part there are discussed possibilities of usage of Student objective and subjective response to find optimal explanation for particular student. Last part is oriented to implementation of the knowledge network structure and the model scheme of requested modules. Article discuses benefits of the automatic study material adaptation in opposite to the adaptation based on rules defined by authors.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment

  • Popis výsledku anglicky

    Goal of this article is to describe relevant data structures that can be used for future adaptation of study materials. This Article provides discussion about three basic e-learning areas of interest. First part describes material structure by adding descriptive attributes and behaviors through Explanation and Tests. Second part is oriented to Student. Student profile, which represents virtualized profile of student requirements, its preferences, actual knowledge, requested knowledge etc., is produced in background In third part there are discussed possibilities of usage of Student objective and subjective response to find optimal explanation for particular student. Last part is oriented to implementation of the knowledge network structure and the model scheme of requested modules. Article discuses benefits of the automatic study material adaptation in opposite to the adaptation based on rules defined by authors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0573" target="_blank" >GAP202/10/0573: Zpracování XML dat v heterogenních a dynamických prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Networked Digital Technologies (NDT 2010)

  • ISBN

    978-3-642-14291-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer Media, s.r.o

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000289449800021