Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077667" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment
Popis výsledku v původním jazyce
Goal of this article is to describe relevant data structures that can be used for future adaptation of study materials. This Article provides discussion about three basic e-learning areas of interest. First part describes material structure by adding descriptive attributes and behaviors through Explanation and Tests. Second part is oriented to Student. Student profile, which represents virtualized profile of student requirements, its preferences, actual knowledge, requested knowledge etc., is produced in background In third part there are discussed possibilities of usage of Student objective and subjective response to find optimal explanation for particular student. Last part is oriented to implementation of the knowledge network structure and the model scheme of requested modules. Article discuses benefits of the automatic study material adaptation in opposite to the adaptation based on rules defined by authors.
Název v anglickém jazyce
Dynamic properties of knowledge networks and student profile in e-learning environment
Popis výsledku anglicky
Goal of this article is to describe relevant data structures that can be used for future adaptation of study materials. This Article provides discussion about three basic e-learning areas of interest. First part describes material structure by adding descriptive attributes and behaviors through Explanation and Tests. Second part is oriented to Student. Student profile, which represents virtualized profile of student requirements, its preferences, actual knowledge, requested knowledge etc., is produced in background In third part there are discussed possibilities of usage of Student objective and subjective response to find optimal explanation for particular student. Last part is oriented to implementation of the knowledge network structure and the model scheme of requested modules. Article discuses benefits of the automatic study material adaptation in opposite to the adaptation based on rules defined by authors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0573" target="_blank" >GAP202/10/0573: Zpracování XML dat v heterogenních a dynamických prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Networked Digital Technologies (NDT 2010)
ISBN
978-3-642-14291-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer Media, s.r.o
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 7. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000289449800021