Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the LCC Websites Quality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077804" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the LCC Websites Quality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The airline industry has been witness to increased additional turbulence as a result of the entry of airlines adopting new business models referred to as Low Cost Carriers (LCC), no-frills airlines or budget carriers. Whereas some budget carriers, such as Southwest airlines, have been competing in the US market for over 30 years, they have only been flourishing in Europe for the last 10 years and are at an early development stage in the Middle East, Asia Pacific and the rest of the world. This has accelerated customer acceptance of the Internet as a suitable medium for booking airline travel. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor to attract customers' attention and build loyalty. This paper presents a modified assessment modelto assist Middle Eastern LCC companies in evaluating their websites by examining it against four main categories that include 36 evaluation factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the LCC Websites Quality

  • Popis výsledku anglicky

    The airline industry has been witness to increased additional turbulence as a result of the entry of airlines adopting new business models referred to as Low Cost Carriers (LCC), no-frills airlines or budget carriers. Whereas some budget carriers, such as Southwest airlines, have been competing in the US market for over 30 years, they have only been flourishing in Europe for the last 10 years and are at an early development stage in the Middle East, Asia Pacific and the rest of the world. This has accelerated customer acceptance of the Internet as a suitable medium for booking airline travel. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor to attract customers' attention and build loyalty. This paper presents a modified assessment modelto assist Middle Eastern LCC companies in evaluating their websites by examining it against four main categories that include 36 evaluation factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Networked Digital Technologie

  • ISBN

    978-3-642-14291-8

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag Berlin Heidelberg

  • Místo vydání

    Berlin Heidelberg

  • Místo konání akce

    Charles Univ, Prague, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    7. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000289452700057