Assessing the LCC Websites Quality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077804" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077804 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing the LCC Websites Quality
Popis výsledku v původním jazyce
The airline industry has been witness to increased additional turbulence as a result of the entry of airlines adopting new business models referred to as Low Cost Carriers (LCC), no-frills airlines or budget carriers. Whereas some budget carriers, such as Southwest airlines, have been competing in the US market for over 30 years, they have only been flourishing in Europe for the last 10 years and are at an early development stage in the Middle East, Asia Pacific and the rest of the world. This has accelerated customer acceptance of the Internet as a suitable medium for booking airline travel. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor to attract customers' attention and build loyalty. This paper presents a modified assessment modelto assist Middle Eastern LCC companies in evaluating their websites by examining it against four main categories that include 36 evaluation factors.
Název v anglickém jazyce
Assessing the LCC Websites Quality
Popis výsledku anglicky
The airline industry has been witness to increased additional turbulence as a result of the entry of airlines adopting new business models referred to as Low Cost Carriers (LCC), no-frills airlines or budget carriers. Whereas some budget carriers, such as Southwest airlines, have been competing in the US market for over 30 years, they have only been flourishing in Europe for the last 10 years and are at an early development stage in the Middle East, Asia Pacific and the rest of the world. This has accelerated customer acceptance of the Internet as a suitable medium for booking airline travel. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor to attract customers' attention and build loyalty. This paper presents a modified assessment modelto assist Middle Eastern LCC companies in evaluating their websites by examining it against four main categories that include 36 evaluation factors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Networked Digital Technologie
ISBN
978-3-642-14291-8
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Springer-Verlag Berlin Heidelberg
Místo vydání
Berlin Heidelberg
Místo konání akce
Charles Univ, Prague, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
7. 7. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000289452700057