Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Assessment of Individual and Group Learning Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084531" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/jctn.2012.2023" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/jctn.2012.2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/jctn.2012.2023" target="_blank" >10.1166/jctn.2012.2023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Assessment of Individual and Group Learning Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evaluating on-line collaborative learning interactions is a complex task due to the variety of elements and factors that take place and intervene in the way a group of students comes together to collaborate in order to achieve a learning goal. The aim ofthis paper is to provide a better understanding of group interaction and determine how to best support the collaborative learning process. We propose a generic framework for the study and analysis of group interaction and group scaffolding, which is built by combining different aspects and issues of collaboration, learning and evaluation. In particular, we define learning activity indicators at several levels of description, which prompt to the application of a mixed interaction analysis scheme and theuse of different data types and specific tools. At an initial layer, the basis of the approach is set by applying a qualitative process for evaluating the individual and group task performance as well as the group functioning and scaffol

  • Název v anglickém jazyce

    E-Assessment of Individual and Group Learning Processes

  • Popis výsledku anglicky

    Evaluating on-line collaborative learning interactions is a complex task due to the variety of elements and factors that take place and intervene in the way a group of students comes together to collaborate in order to achieve a learning goal. The aim ofthis paper is to provide a better understanding of group interaction and determine how to best support the collaborative learning process. We propose a generic framework for the study and analysis of group interaction and group scaffolding, which is built by combining different aspects and issues of collaboration, learning and evaluation. In particular, we define learning activity indicators at several levels of description, which prompt to the application of a mixed interaction analysis scheme and theuse of different data types and specific tools. At an initial layer, the basis of the approach is set by applying a qualitative process for evaluating the individual and group task performance as well as the group functioning and scaffol

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Computational and Theoretical Nanoscience

  • ISSN

    1546-1955

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    286-303

  • Kód UT WoS článku

    000302837800014

  • EID výsledku v databázi Scopus