Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86088432" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86088432 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/13:86088432

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the practical implementation of the propulsion unit with the low voltage permanent magnet synchronous motor in the small electric car. The control method is based on the sensorless control. The rotor position and rotor angular speedare calculated from the measurable electric quantities of the permanent magnet synchronous motor using computational block realized by the digital signal processor. The experiments were realized with permanent magnet synchronous motor which was suppliedby voltage inverter with low voltage. In conclusion, the experimental results are presented which were obtained by measurement on a laboratory stand with the AC drive and on the small city car.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the practical implementation of the propulsion unit with the low voltage permanent magnet synchronous motor in the small electric car. The control method is based on the sensorless control. The rotor position and rotor angular speedare calculated from the measurable electric quantities of the permanent magnet synchronous motor using computational block realized by the digital signal processor. The experiments were realized with permanent magnet synchronous motor which was suppliedby voltage inverter with low voltage. In conclusion, the experimental results are presented which were obtained by measurement on a laboratory stand with the AC drive and on the small city car.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Przeglad elektrotechniczny

  • ISSN

    0033-2097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    89

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    8-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus