Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86088432" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86088432 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/13:86088432
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the practical implementation of the propulsion unit with the low voltage permanent magnet synchronous motor in the small electric car. The control method is based on the sensorless control. The rotor position and rotor angular speedare calculated from the measurable electric quantities of the permanent magnet synchronous motor using computational block realized by the digital signal processor. The experiments were realized with permanent magnet synchronous motor which was suppliedby voltage inverter with low voltage. In conclusion, the experimental results are presented which were obtained by measurement on a laboratory stand with the AC drive and on the small city car.
Název v anglickém jazyce
Practical realization of propulsion unit with low voltage permanent magnet synchronous motor in electric car
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the practical implementation of the propulsion unit with the low voltage permanent magnet synchronous motor in the small electric car. The control method is based on the sensorless control. The rotor position and rotor angular speedare calculated from the measurable electric quantities of the permanent magnet synchronous motor using computational block realized by the digital signal processor. The experiments were realized with permanent magnet synchronous motor which was suppliedby voltage inverter with low voltage. In conclusion, the experimental results are presented which were obtained by measurement on a laboratory stand with the AC drive and on the small city car.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Przeglad elektrotechniczny
ISSN
0033-2097
e-ISSN
—
Svazek periodika
89
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
8-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—