Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Automated Navigation over Multilingual Content

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86089126" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86089126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-28977-4_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-28977-4_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-28977-4_7" target="_blank" >10.1007/978-3-642-28977-4_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Automated Navigation over Multilingual Content

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Web-based adaptive and personalized systems are becoming standards on the web. The chapter describes the main features of selected webbased adaptive systems in the domain of education, and summarizes the architecture of such systems. One of the representatives of web-based adaptive personalized systems is described in more detail, XAPOS, designed and developed by the authors. XAPOS?s design is independent of the language of closed content and was used in a multilingual environment. XAPOS?s language-independent navigation feature is based on the domain ontology and principles of semantic web. We conducted a controlled experiment in an educational course of programming language Lisp in universities in Ostrava, Czech Republic, and Ankara, Turkey; resultsof two groups of users navigated using our algorithm as well as the standard one, and are compared and discussed in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Automated Navigation over Multilingual Content

  • Popis výsledku anglicky

    Web-based adaptive and personalized systems are becoming standards on the web. The chapter describes the main features of selected webbased adaptive systems in the domain of education, and summarizes the architecture of such systems. One of the representatives of web-based adaptive personalized systems is described in more detail, XAPOS, designed and developed by the authors. XAPOS?s design is independent of the language of closed content and was used in a multilingual environment. XAPOS?s language-independent navigation feature is based on the domain ontology and principles of semantic web. We conducted a controlled experiment in an educational course of programming language Lisp in universities in Ostrava, Czech Republic, and Ankara, Turkey; resultsof two groups of users navigated using our algorithm as well as the standard one, and are compared and discussed in detail.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Semantic Hyper/Multimedia Adaptation

  • ISBN

    978-3-642-28976-7

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    203-229

  • Počet stran knihy

    388

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly