Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatizovaný diagnostický systém poruchových stavů trakčního vedení železnic elektrické soustavy střídavého proudu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86089821" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86089821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Automatizovaný diagnostický systém poruchových stavů trakčního vedení železnic elektrické soustavy střídavého proudu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navržený algoritmus indikace poruchových stavů trakčních sběračů se opírá o měření rušivých radiových vln. Princip systému je založen na přijímání a zpracování elektromagnetických emisí v kmitočtovém pásmu rádiových vln elektrických oblouků. Při vzniku elektrického oblouku mezi sběračem a vodičem trolejového vedení, může dojít k poškození a utržení vodiče, poškození pantografu a tudíž k zastavení železniční dopravy. Analýzou snímaného rádiového signálu elektrického oblouku je možné určit tyto základní druhy poruchových stavů: poškození pantografu anebo vodiče trolejového vedení v důsledku vzniku elektrického oblouku mezi pantografem a trolejovým vodičem, námraza na trolejovém vodiči. Součástí je automatizovaný diagnostický systém, který bude součástí systému údržby železniční trati, kterého úkolem je odstranění poruchy.

  • Název v anglickém jazyce

    Automated diagnostic system fault conditions of the contact line railways AC electrical system

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed algorithm of traction collectors failure indication is based on the measurement of radio waves interfering. The principle of the system is based on the receipt and processing of electromagnetic emission in the radio frequency caused by electrical arc. When arcing between pantograph and contact wire appears may be damaged contact wire or pantograph. As a result of it, the rail traffic can be stopped. The analysis of the radio signal sensing the arc to determine these basic fault modes: damage of contact wire , damage of pantograph or arcing between pantograph and overhead contact wire caused by frost on the overhead wires. Automated diagnostic system that will be part of the maintenance of the railway line.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0016" target="_blank" >EE2.3.30.0016: Příležitost pro mladé výzkumníky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    069/04-09-2014_F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Diagnostický systém byl navržen jako mobilní zařízení s nezávislým napájením a skládala se z následujících částí: 1) přenosná indukční anténa s feritovým jádrem a teleskopické antény pro kardioidní jednosměrné zapojení a variace citlivosti, 2) specializovaný rozhlasový přijímač, který má za úkol oddělit impulzní složku signálu způsobeného poruchou od rušení z trakčního vedení a jiných zdrojů, 3) mikroprocesorový regulátor, převádějící kontinuální analogový signál z přijímače do digitální podoby, rovněžposkytující zpracování toku dat v reálném čase pomocí dříve vyvinutého algoritmu, informace jsou ukládány na pevný disk v notebooku, 4) notebook pro vizualizaci měřeného signálu impulsů způsobených poruchami trakčního vedení.

  • Ekonomické parametry

    Pomocí diagnostického centra je možné definovat poruchové stavy na železničním trolejovém vedení. Celý systém, tak pomáhá snižovat náklady na odstraňování poruch vzniklých na železničním trolejovém vedení.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Rostovskij gosudarstvennyj univerzitet putej soobščenija

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem