Improving Rule Selection from Robot Soccer Strategy with Substrategies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86091972" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86091972 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/14:86091972
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45237-0_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45237-0_9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-662-45237-0_9" target="_blank" >10.1007/978-3-662-45237-0_9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving Rule Selection from Robot Soccer Strategy with Substrategies
Popis výsledku v původním jazyce
Robot Soccer is a very attractive platform in terms of research. It contains a number of challenges in the areas of robot control, artificial intelligence and image analysis. This article presents a method to improve the description of the strategy by creating substrategies in strategy and thus ensuring smoother implementation of actions defined by this strategy. In presented method we have extracted sequences of game situations from the log of a game played in our simulator, as they occurred during thegame. Afterwards, these sequences were compared by methods for sequence comparison and thus we are able to visualize relations between the sequences of game situations and clusters of similar game situations in a graph. This output seems to be very helpful feedback for further strategy development.
Název v anglickém jazyce
Improving Rule Selection from Robot Soccer Strategy with Substrategies
Popis výsledku anglicky
Robot Soccer is a very attractive platform in terms of research. It contains a number of challenges in the areas of robot control, artificial intelligence and image analysis. This article presents a method to improve the description of the strategy by creating substrategies in strategy and thus ensuring smoother implementation of actions defined by this strategy. In presented method we have extracted sequences of game situations from the log of a game played in our simulator, as they occurred during thegame. Afterwards, these sequences were compared by methods for sequence comparison and thus we are able to visualize relations between the sequences of game situations and clusters of similar game situations in a graph. This output seems to be very helpful feedback for further strategy development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science. Volume 8838
ISBN
978-3-662-45236-3
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
77-88
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Ho Chi Minh City
Datum konání akce
5. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000346243400009