Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonový pulzní zdroj pro nabíjení elektrických vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86093487" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86093487 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27750/14:86093487

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonový pulzní zdroj pro nabíjení elektrických vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výstupem je kompletní soustava modelu rychlého nabíjení elektrických vozidel včetně zdroje a nabíjené baterie. Základem soustavy je výkonový měnič ve funkci třívětvového pulzního měniče s reverzací proudu, který umožňuje rychlé nabíjení baterií s kapacitou do 100 Ah proudem o dvojnásobku kapacity baterie. Soustava je vhodná na vývoj a testování algoritmů pro řízení výkonového měniče a průběhu nabíjení s důrazem na měření a zaznamenávání obvodových parametrů. Zdrojová akumulační baterie je umístěna v transportním kontejneru s elektronikou pro balancování jednotlivých článků baterie a jištěnými vývody jednotlivých napěťových úrovní od 12 do 96 V. Zátěž na výstupu je tvořena stejnou akumulační baterií. Hlavním konstrukčním celkem měniče je kapalinový chladič, na němž je osazeno 3ks výkonových IGBT modulů s integrovanými budicími jednotkami. Stejnosměrný meziobvod měniče tvoří kondenzátorová baterie na maximální napětí 1000V, která je připojena k výkonovým IGBT modulům pomocí měděných páso

  • Název v anglickém jazyce

    Pulse Power Supply for Electric Vehicles Charging

  • Popis výsledku anglicky

    It is a complete system of fast charging of electric vehicles including power supply and charged battery. The basis of the system is a power converter in the function of a three phase buck converter with current flow reversion, which allows fast chargingof batteries with a capacity of 100 Ah by a charging current of about twice the battery capacity. The system is suitable for development and testing of software algorithms used for controlling the power converter during charging with emphasis on the measurement and monitoring the circuit parameters. The storage battery is placed in a transport container with additional electronics for balancing of individual battery cells and fused outputs with discrete voltage levels from 12 to 96 V. The load on the output consists of the same battery container. The main construction part of the semiconductor converter is a liquid cooled heat sink holding three power IGBT modules with integrated driver circuits. The DC-link consists of a capacitor ban

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    082/22-10-2014_F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Nucené kapalinové chlazení: chladič Semikron WP16; IGBT moduly: 3x bezpotenciálový SEMiX202GB12V; Základní parametry: maximální napájecí napětí 1000VDC; napětí a proud na výstupu nabíječky 650VDC / 200A; Kondenzátorová baterie: 2mF, maximální napětí 1000V; Příslušenství modelu: primární i sekundární LiFePO4 baterie 8x12V 90Ah, 4ks proudových čidel, 2ks napěťových čidel, 3x tlumivka 0,7mH 170A, pomocný napájecí zdroj +/- 15V, +5V; Řídicí jednotka: řídicí systém s DSP Texas Instrument TMS 320F28335

  • Ekonomické parametry

    Model zvyšuje efektivitu a možnosti testování při výzkumu a vývoji v oblasti akumulace energie a nových trendů v nabíjení elektrických vozidel.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    VŠB-TU Ostrava, FEI

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem