Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86094923" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86094923 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/15:86094923

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_7" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24369-6_7" target="_blank" >10.1007/978-3-319-24369-6_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the acceleration of the most computationally intensive kernels of the Blender rendering engine, Blender Cy- cles, using Intel Many Integrated Core architecture (MIC). The pro- posed parallelization, which uses OpenMP technology, also improves the performance of the rendering engine when running on multi-core CPUs and multi-socket servers. Although the GPU acceleration is already implemented in Cycles, its functionality is limited. Our proposed imple- mentation for MIC architecture contains all features of the engine with improved performance. The paper presents performance evaluation for three architectures: multi-socket server, server with MIC (Intel Xeon Phi 5100p) accelerator and server with GPU accelerator (NVIDIA Tesla K20m).

  • Název v anglickém jazyce

    Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the acceleration of the most computationally intensive kernels of the Blender rendering engine, Blender Cy- cles, using Intel Many Integrated Core architecture (MIC). The pro- posed parallelization, which uses OpenMP technology, also improves the performance of the rendering engine when running on multi-core CPUs and multi-socket servers. Although the GPU acceleration is already implemented in Cycles, its functionality is limited. Our proposed imple- mentation for MIC architecture contains all features of the engine with improved performance. The paper presents performance evaluation for three architectures: multi-socket server, server with MIC (Intel Xeon Phi 5100p) accelerator and server with GPU accelerator (NVIDIA Tesla K20m).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture notes in computer science. Volume 9339

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9339

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    86-97

  • Kód UT WoS článku

    000366016000007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84959196486