Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86094923" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86094923 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86094923
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_7" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-24369-6_7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-24369-6_7" target="_blank" >10.1007/978-3-319-24369-6_7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the acceleration of the most computationally intensive kernels of the Blender rendering engine, Blender Cy- cles, using Intel Many Integrated Core architecture (MIC). The pro- posed parallelization, which uses OpenMP technology, also improves the performance of the rendering engine when running on multi-core CPUs and multi-socket servers. Although the GPU acceleration is already implemented in Cycles, its functionality is limited. Our proposed imple- mentation for MIC architecture contains all features of the engine with improved performance. The paper presents performance evaluation for three architectures: multi-socket server, server with MIC (Intel Xeon Phi 5100p) accelerator and server with GPU accelerator (NVIDIA Tesla K20m).
Název v anglickém jazyce
Acceleration of Blender Cycles Path-Tracing Engine Using Intel Many Integrated Core Architecture
Popis výsledku anglicky
This paper describes the acceleration of the most computationally intensive kernels of the Blender rendering engine, Blender Cy- cles, using Intel Many Integrated Core architecture (MIC). The pro- posed parallelization, which uses OpenMP technology, also improves the performance of the rendering engine when running on multi-core CPUs and multi-socket servers. Although the GPU acceleration is already implemented in Cycles, its functionality is limited. Our proposed imple- mentation for MIC architecture contains all features of the engine with improved performance. The paper presents performance evaluation for three architectures: multi-socket server, server with MIC (Intel Xeon Phi 5100p) accelerator and server with GPU accelerator (NVIDIA Tesla K20m).
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lecture notes in computer science. Volume 9339
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
9339
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
86-97
Kód UT WoS článku
000366016000007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84959196486