Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096067" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096067 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/15:86096067 RIV/61989100:27730/15:86096067
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951" target="_blank" >10.1109/CYBConf.2015.7175951</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm
Popis výsledku v původním jazyce
Fast searching of the nearest neigbors in unordered point clouds is a very common task. This article presents a new parallel method tested on graph layout algorithm. Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture using a new K-NN approach based on space-filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU. The paper contains both performance and quality tests of the algorithm.
Název v anglickém jazyce
Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm
Popis výsledku anglicky
Fast searching of the nearest neigbors in unordered point clouds is a very common task. This article presents a new parallel method tested on graph layout algorithm. Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture using a new K-NN approach based on space-filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU. The paper contains both performance and quality tests of the algorithm.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings - 2015 IEEE 2nd International Conference on Cybernetics, CYBCONF 2015
ISBN
978-1-4799-8322-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
305-310
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Gdynia
Datum konání akce
24. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—