Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096067" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096067 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/15:86096067 RIV/61989100:27730/15:86096067

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CYBConf.2015.7175951" target="_blank" >10.1109/CYBConf.2015.7175951</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fast searching of the nearest neigbors in unordered point clouds is a very common task. This article presents a new parallel method tested on graph layout algorithm. Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture using a new K-NN approach based on space-filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU. The paper contains both performance and quality tests of the algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    Solving nearest neighbors problem on GPU to speed up the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    Fast searching of the nearest neigbors in unordered point clouds is a very common task. This article presents a new parallel method tested on graph layout algorithm. Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture using a new K-NN approach based on space-filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU. The paper contains both performance and quality tests of the algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - 2015 IEEE 2nd International Conference on Cybernetics, CYBCONF 2015

  • ISBN

    978-1-4799-8322-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    305-310

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Gdynia

  • Datum konání akce

    24. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku