Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A parallel Fruchterman-Reingold algorithm optimized for fast visualization of large graphs and swarms of data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86096042" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86096042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.swevo.2015.07.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.swevo.2015.07.006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.swevo.2015.07.006" target="_blank" >10.1016/j.swevo.2015.07.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A parallel Fruchterman-Reingold algorithm optimized for fast visualization of large graphs and swarms of data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs and other structures containing large numbers of data points with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture. A new approach based on space filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU are described. The paper contains both performance and quality tests of the new algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    A parallel Fruchterman-Reingold algorithm optimized for fast visualization of large graphs and swarms of data

  • Popis výsledku anglicky

    Graphs in computer science are widely used in social network analysis, computer networks, transportation networks, and many other areas. In general, they can visualize relationships between objects. However, fast drawing of graphs and other structures containing large numbers of data points with readable layouts is still a challenge. This paper describes a novel variant of the Fruchterman-Reingold graph layout algorithm which is adapted to GPU parallel architecture. A new approach based on space filling curves and a new way of repulsive forces computation on GPU are described. The paper contains both performance and quality tests of the new algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-06700S" target="_blank" >GA15-06700S: Nekonvenční řízení komplexních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Swarm and Evolutionary Computation

  • ISSN

    2210-6502

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    February

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    56-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84987600810