Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Validation of some engine combustion and emission parameters of a bioethanol fuelled di diesel engine using theoretical modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86097163" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86097163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.aej.2015.09.003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.aej.2015.09.003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.aej.2015.09.003" target="_blank" >10.1016/j.aej.2015.09.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Validation of some engine combustion and emission parameters of a bioethanol fuelled di diesel engine using theoretical modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Earlier reports indicate that ethanol/bioethanol can replace conventional diesel fuel by 15%, when it is emulsified with diesel and used as an alternative fuel in a compression ignition (CI) engine. In this study, initially BMDE15, a bioethanol emulsioncontaining 15% bioethanol, 84% diesel and 1% surfactant was characterised for its fuel properties and compared with those of diesel fuel properties. The numerical value indicates the percentage of bioethanol in the BMDE15 emulsion. For the investigation,bioethanol was obtained from the Mahua Indica flower which was collected from the Madhuca Indica tree, and it was produced from fermentation process using Saccharomyces cerevisiae. Further, the BMDE15 emulsion was tested in a single cylinder, four stroke, air cooled, DI diesel engine developing a power of 4.4 kW at a rated speed of 1500 rpm. Two important combustion parameters: cylinder pressure and ignition delay, and two important emission parameters: nitric oxide (NO) and smoke emiss

  • Název v anglickém jazyce

    Validation of some engine combustion and emission parameters of a bioethanol fuelled di diesel engine using theoretical modelling

  • Popis výsledku anglicky

    Earlier reports indicate that ethanol/bioethanol can replace conventional diesel fuel by 15%, when it is emulsified with diesel and used as an alternative fuel in a compression ignition (CI) engine. In this study, initially BMDE15, a bioethanol emulsioncontaining 15% bioethanol, 84% diesel and 1% surfactant was characterised for its fuel properties and compared with those of diesel fuel properties. The numerical value indicates the percentage of bioethanol in the BMDE15 emulsion. For the investigation,bioethanol was obtained from the Mahua Indica flower which was collected from the Madhuca Indica tree, and it was produced from fermentation process using Saccharomyces cerevisiae. Further, the BMDE15 emulsion was tested in a single cylinder, four stroke, air cooled, DI diesel engine developing a power of 4.4 kW at a rated speed of 1500 rpm. Two important combustion parameters: cylinder pressure and ignition delay, and two important emission parameters: nitric oxide (NO) and smoke emiss

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0055" target="_blank" >EE2.3.30.0055: Nové kreativní týmy v prioritách vědeckého bádání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AEJ - Alexandria Engineering Journal

  • ISSN

    1110-0168

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    EG - Egyptská arabská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    993-1002

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84955701755