Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití bioethanolu jako paliva ve spalovacích motorech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F11%3A51487" target="_blank" >RIV/60460709:41210/11:51487 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/11:51487

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití bioethanolu jako paliva ve spalovacích motorech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá možnostmi využití bioethanolu ve spalovacích motorech. Dle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/30/ES je bioethanol povinně přimícháván do automobilového benzínu. Další možnost ve využití bioethanolu v zážehových motorech představuje palivo E85 tvořené 85 % bioethanolu a 15 % naturalu 95. Palivo je určeno ke spalování ve FF (Flexi Fuel) vozidlech. Využití ve vznětových motorech je výrazně menší, převládá využití paliva E 95, následuje použití dvoupalivového systému s oddělenými nádržemi na bioethanol a motorovou naftu případně přímé přimíchávání do motorové nafty, které je komplikované z důvodů špatné tvorby homogenní směsi. Jelikož je bioethanol jedno z nejvhodnějších biopaliv je z pohledu trvale udržitelného rozvoje nutné zvyšovat jeho podíl na úkor fosilních paliv.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Bioethanol in Combustion Engines

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with possibilities of bioethanol use in combustion engines. According to the Directive of The European Parliament and of the Council 2003/30/ES, bioethanol is added into automobile gasoline. The next possibility of bioethanol use in SI(spark-ignition) engine is presented by a fuel E85 contained 85 % of bioethanol and 15 % of benzin natural 95. This fuel is determined to be burned in FF (Flexi Fuel) vehicles. The use in CI (compression ignition) engine is distinctively lower. The use of a fuel E95 dominates here and the next is double fuel system use with separated tanks of ethanol and diesel or eventually direct mixture of ethanol into diesel, which is more complicated for the reason of worse formation of homogeneous mixture. Seeingthat the bioethanol is the one of the most appropriate biofuels, so on the basis of permament sustainable development there is a necessity to increase its ratio at the expence of fosil fuels.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemicke listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    105

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    122-128

  • Kód UT WoS článku

    000287840100005

  • EID výsledku v databázi Scopus