Využití bioethanolu jako paliva ve spalovacích motorech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F11%3A51487" target="_blank" >RIV/60460709:41210/11:51487 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/11:51487
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití bioethanolu jako paliva ve spalovacích motorech
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možnostmi využití bioethanolu ve spalovacích motorech. Dle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/30/ES je bioethanol povinně přimícháván do automobilového benzínu. Další možnost ve využití bioethanolu v zážehových motorech představuje palivo E85 tvořené 85 % bioethanolu a 15 % naturalu 95. Palivo je určeno ke spalování ve FF (Flexi Fuel) vozidlech. Využití ve vznětových motorech je výrazně menší, převládá využití paliva E 95, následuje použití dvoupalivového systému s oddělenými nádržemi na bioethanol a motorovou naftu případně přímé přimíchávání do motorové nafty, které je komplikované z důvodů špatné tvorby homogenní směsi. Jelikož je bioethanol jedno z nejvhodnějších biopaliv je z pohledu trvale udržitelného rozvoje nutné zvyšovat jeho podíl na úkor fosilních paliv.
Název v anglickém jazyce
Use of Bioethanol in Combustion Engines
Popis výsledku anglicky
The article deals with possibilities of bioethanol use in combustion engines. According to the Directive of The European Parliament and of the Council 2003/30/ES, bioethanol is added into automobile gasoline. The next possibility of bioethanol use in SI(spark-ignition) engine is presented by a fuel E85 contained 85 % of bioethanol and 15 % of benzin natural 95. This fuel is determined to be burned in FF (Flexi Fuel) vehicles. The use in CI (compression ignition) engine is distinctively lower. The use of a fuel E95 dominates here and the next is double fuel system use with separated tanks of ethanol and diesel or eventually direct mixture of ethanol into diesel, which is more complicated for the reason of worse formation of homogeneous mixture. Seeingthat the bioethanol is the one of the most appropriate biofuels, so on the basis of permament sustainable development there is a necessity to increase its ratio at the expence of fosil fuels.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemicke listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
105
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
122-128
Kód UT WoS článku
000287840100005
EID výsledku v databázi Scopus
—