Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití etanolu ve vznětových motorech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A27647" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:27647 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/09:27647

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití etanolu ve vznětových motorech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethanol Utilization in the Compression Ignition Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Despite, that ethanol is intended to be used especially in the spark ignition engines; there is a possibility to be used even in the compression ignition engines after specific modification. The biggest problem during the using ethanol in the compressionignition engines is posed by its low combustibility (cetane number 8). For this reason the engine and fuel must be modified to get required fuel ignition. The possibilities of how to use ethanol in the compression ignition engines can divide in severalgroups. Mostly use possibility is a motor modification and special fuel additivation increasing its cetane number. The other possibility is to use dual-fuel system, where the ethanol is transported separately and ignition is made by diesel injection. Thesimplest possibility is addition ethanol right into the diesel. This possibility has a problem with difficult miscibility ethanol with diesel. Over this difficulty, the results of the test reflect positive contribution of addition ethano

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    125

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus