Využití etanolu ve vznětových motorech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A27647" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:27647 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/09:27647
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití etanolu ve vznětových motorech
Popis výsledku v původním jazyce
I přes to že svými vlastnostmi je etanol určen k užití v zážehových motorech lze ho po určitých úpravách aplikovat i ve vznětových motorech. Největší problém etanolu při použití ve vznětových motorech představuje jeho nízká vznětlivost (cetanové číslo pouze 8). Z tohoto důvodu musí být motor a palivo upraveny tak, aby došlo požadovanému vznícení paliva. Možnosti užití etanolu ve vznětových motorech lze rozdělit na několik skupin. Nejvíce používanou možností je úprava motoru a speciální aditivace palivazvyšující jeho cetanové číslo. Další možností je použití dvoupalivového systému, kdy je do motoru zvlášť přiváděn etanol, vznícení je pak inicializováno vstříknutím zapalovací dávky motorové nafty. Nejjednodušší možností je přidávání etanolu přímo do motorové nafty. Tato možnost však naráží na problém obtížné mísitelnosti etanolu s motorovou naftou. I přes tento problém výsledky měření ukazují na pozitivní přínos přimíchávání etanolu do motorové nafty.
Název v anglickém jazyce
Ethanol Utilization in the Compression Ignition Engines
Popis výsledku anglicky
Despite, that ethanol is intended to be used especially in the spark ignition engines; there is a possibility to be used even in the compression ignition engines after specific modification. The biggest problem during the using ethanol in the compressionignition engines is posed by its low combustibility (cetane number 8). For this reason the engine and fuel must be modified to get required fuel ignition. The possibilities of how to use ethanol in the compression ignition engines can divide in severalgroups. Mostly use possibility is a motor modification and special fuel additivation increasing its cetane number. The other possibility is to use dual-fuel system, where the ethanol is transported separately and ignition is made by diesel injection. Thesimplest possibility is addition ethanol right into the diesel. This possibility has a problem with difficult miscibility ethanol with diesel. Over this difficulty, the results of the test reflect positive contribution of addition ethano
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Svazek periodika
125
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—