Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Road Traffic State Estimation Framework Based on Hybrid Assisted Global Positioning System and Uplink Time Difference Of Arrival Data Collection Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86099401" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86099401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/AFRCON.2015.7331972" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/AFRCON.2015.7331972</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/AFRCON.2015.7331972" target="_blank" >10.1109/AFRCON.2015.7331972</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Road Traffic State Estimation Framework Based on Hybrid Assisted Global Positioning System and Uplink Time Difference Of Arrival Data Collection Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the rapid increase of vehicles on the road, road traffic flow information is indispensible to our daily life. Different Intelligent Transport System applications like advanced Traffic Transport System are dependent on proper road traffic state information. Among the different activities in road traffic flow estimation, road traffic data collection plays the great role. The current state-of-the-practice road traffic data collection tools used to gather information about traffic flow are fixed sensor technologies which are limited in road coverage and affected by maintenance and deployment costs. Using the existing cellular network infrastructure to gather road traffic data offers large coverage capability and it is faster to set up, easier to install and needs less maintenance. Based on the analysis of relevant studies on road traffic state estimation, this paper proposes a universal framework based on experimentally evaluated hybrid Assisted Global Positioning System (A-GPS) and Uplink Time Difference Of Arrival (U-TDOA) real-time road traffic data collection system. The framework integrates several models with appropriate technologies to realize traffic data collection, processing, analysis, state estimation and optimization and presentation of traffic flow information to road users. In Data analysis component a new approach of taking probe sample, i.e. dynamic 'Pinpoint-Temporal' sampling frequency method is proposed. (C) 2015 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    Road Traffic State Estimation Framework Based on Hybrid Assisted Global Positioning System and Uplink Time Difference Of Arrival Data Collection Methods

  • Popis výsledku anglicky

    With the rapid increase of vehicles on the road, road traffic flow information is indispensible to our daily life. Different Intelligent Transport System applications like advanced Traffic Transport System are dependent on proper road traffic state information. Among the different activities in road traffic flow estimation, road traffic data collection plays the great role. The current state-of-the-practice road traffic data collection tools used to gather information about traffic flow are fixed sensor technologies which are limited in road coverage and affected by maintenance and deployment costs. Using the existing cellular network infrastructure to gather road traffic data offers large coverage capability and it is faster to set up, easier to install and needs less maintenance. Based on the analysis of relevant studies on road traffic state estimation, this paper proposes a universal framework based on experimentally evaluated hybrid Assisted Global Positioning System (A-GPS) and Uplink Time Difference Of Arrival (U-TDOA) real-time road traffic data collection system. The framework integrates several models with appropriate technologies to realize traffic data collection, processing, analysis, state estimation and optimization and presentation of traffic flow information to road users. In Data analysis component a new approach of taking probe sample, i.e. dynamic 'Pinpoint-Temporal' sampling frequency method is proposed. (C) 2015 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IEEE AFRICON Conference. Volume 2015

  • ISBN

    978-1-4799-7498-6

  • ISSN

    2153-0025

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Addis Abeba

  • Datum konání akce

    14. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku