Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-destructive fiber-optic sensor system for the measurement of speed in road traffic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86098364" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86098364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/1857/1200" target="_blank" >http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/1857/1200</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15598/aeee.v14i5.1857" target="_blank" >10.15598/aeee.v14i5.1857</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-destructive fiber-optic sensor system for the measurement of speed in road traffic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fiber-optic sensors offer an attractive option to existing sensors for the measurement of the vehicle speed in road traffic. This article describes the measuring scheme of two interferometric sensor units including input-output components for the measurement of the vehicle speed. The interferometric sensors operate on a principle of Mach-Zehnder interferometer. The sensors are constructed to detect a vibration caused by vehicles moving on roads. The sensor system processes the vibrational response, and the vehicle speed is calculated in a time domain. DFB laser was used with a wavelength of 1550 nm and output power of 1- 5 mW. The solution provides very high sensitivity. The performance of the proposed system was verified by a series of experimental measurements of the speed. The vehicle speed was monitored by GPS. The highest relative difference of the evaluated speed against GPS data was 7.7 %, the smallest was 1.36 %. When recalculated on kph, the absolute error ranged in the tolerance of +-3 kph, which denotes segmental measuring systems in CZE.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-destructive fiber-optic sensor system for the measurement of speed in road traffic

  • Popis výsledku anglicky

    Fiber-optic sensors offer an attractive option to existing sensors for the measurement of the vehicle speed in road traffic. This article describes the measuring scheme of two interferometric sensor units including input-output components for the measurement of the vehicle speed. The interferometric sensors operate on a principle of Mach-Zehnder interferometer. The sensors are constructed to detect a vibration caused by vehicles moving on roads. The sensor system processes the vibrational response, and the vehicle speed is calculated in a time domain. DFB laser was used with a wavelength of 1550 nm and output power of 1- 5 mW. The solution provides very high sensitivity. The performance of the proposed system was verified by a series of experimental measurements of the speed. The vehicle speed was monitored by GPS. The highest relative difference of the evaluated speed against GPS data was 7.7 %, the smallest was 1.36 %. When recalculated on kph, the absolute error ranged in the tolerance of +-3 kph, which denotes segmental measuring systems in CZE.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Electronic Engineering

  • ISSN

    1336-1376

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    602-608

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85008339590