Fiber-optic bragg sensors for the rail applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10241635" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10241635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85045206673&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=2a6947b3a714cc123d136938efdc6468&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=12&citeCnt=2&searchTerm=" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85045206673&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=2a6947b3a714cc123d136938efdc6468&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=12&citeCnt=2&searchTerm=</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18178/ijmerr.7.3.292-295" target="_blank" >10.18178/ijmerr.7.3.292-295</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fiber-optic bragg sensors for the rail applications
Popis výsledku v původním jazyce
The publication describes the use of fiber-optic sensors in the rail applications. We created a measuring system and sensor based on the fiber Bragg gratings (FBG). The basic tracked parameters of vehicles are detection and speed. The proposed system was tested in the real tram traffic. The system is characterized by a detection capability of 100 %, speed measurement is characterized by an absolute error of + - 3 kph. Sensors can be connected to existing city fiber networks. Information could be remotely processing because the spectral evaluation of sensors is not limited by the output power of the radiation source.
Název v anglickém jazyce
Fiber-optic bragg sensors for the rail applications
Popis výsledku anglicky
The publication describes the use of fiber-optic sensors in the rail applications. We created a measuring system and sensor based on the fiber Bragg gratings (FBG). The basic tracked parameters of vehicles are detection and speed. The proposed system was tested in the real tram traffic. The system is characterized by a detection capability of 100 %, speed measurement is characterized by an absolute error of + - 3 kph. Sensors can be connected to existing city fiber networks. Information could be remotely processing because the spectral evaluation of sensors is not limited by the output power of the radiation source.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Mechanical Engineering and Robotics Research
ISSN
2278-0149
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85045206673