Fiber-optic interferometric sensor for monitoring automobile and rail traffic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10241513" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10241513 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27640/18:10241513
Výsledek na webu
<a href="http://journals.tubitak.gov.tr/elektrik/issues/elk-18-26-6/elk-26-6-17-1712-166.pdf" target="_blank" >http://journals.tubitak.gov.tr/elektrik/issues/elk-18-26-6/elk-26-6-17-1712-166.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3906/elk-1712-166" target="_blank" >10.3906/elk-1712-166</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fiber-optic interferometric sensor for monitoring automobile and rail traffic
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes a fiber-optic interferometric sensor and measuring scheme including input-output components for traffic density monitoring. The proposed measuring system is based on the interference in optical fibers. The sensor, based on the Mach-Zehnder interferometer, is constructed to detect vibration and acoustic responses caused by vehicles moving around the sensor. The presented solution is based on the use of single-mode optical fibers (G.652.D and G.653) with wavelength of 1550 nm and laser source with output power of 1 mW. The benefit of this solution lies in electromagnetic interference immunity and simple implementation because the sensor does not need to be installed destructively into the roadway and railroad tracks. The measuring system was tested in real traffic and is characterized by detection success of 99.27% in the case of automotive traffic and 100% in the case of rail traffic.
Název v anglickém jazyce
Fiber-optic interferometric sensor for monitoring automobile and rail traffic
Popis výsledku anglicky
This article describes a fiber-optic interferometric sensor and measuring scheme including input-output components for traffic density monitoring. The proposed measuring system is based on the interference in optical fibers. The sensor, based on the Mach-Zehnder interferometer, is constructed to detect vibration and acoustic responses caused by vehicles moving around the sensor. The presented solution is based on the use of single-mode optical fibers (G.652.D and G.653) with wavelength of 1550 nm and laser source with output power of 1 mW. The benefit of this solution lies in electromagnetic interference immunity and simple implementation because the sensor does not need to be installed destructively into the roadway and railroad tracks. The measuring system was tested in real traffic and is characterized by detection success of 99.27% in the case of automotive traffic and 100% in the case of rail traffic.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences
ISSN
1300-0632
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
2986-2995
Kód UT WoS článku
000454658300017
EID výsledku v databázi Scopus
—