Using Virtual Reality in Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10238663" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10238663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/8102514/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/8102514/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2017.8102514" target="_blank" >10.1109/ICETA.2017.8102514</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Virtual Reality in Education
Popis výsledku v původním jazyce
The main purpose of this article is to describe and summarize experiments with creating training applications using virtual reality devices. The arrival of new and more advanced virtual reality headsets opens up more opportunities and applications. This article deals with the current state of virtual reality and its application in education. The first chapter describes basic information about virtual reality. Following chapters give a detail about some experimental applications that were developed for the virtual reality, and lastly, there are mentioned the benefits of those applications and the basic user reactions.
Název v anglickém jazyce
Using Virtual Reality in Education
Popis výsledku anglicky
The main purpose of this article is to describe and summarize experiments with creating training applications using virtual reality devices. The arrival of new and more advanced virtual reality headsets opens up more opportunities and applications. This article deals with the current state of virtual reality and its application in education. The first chapter describes basic information about virtual reality. Following chapters give a detail about some experimental applications that were developed for the virtual reality, and lastly, there are mentioned the benefits of those applications and the basic user reactions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICETA 2017 - 15th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Proceedings
ISBN
978-1-5386-3296-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
331-336
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Starý Smokovec
Datum konání akce
26. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000425921300052