Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODELLING OF STRAY CURRENTS NEAR A RAILWAY PLATFORM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F17%3A10239099" target="_blank" >RIV/61989100:27240/17:10239099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/2343" target="_blank" >http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/2343</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15598/aeee.v15i5.2343" target="_blank" >10.15598/aeee.v15i5.2343</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MODELLING OF STRAY CURRENTS NEAR A RAILWAY PLATFORM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes simulations of the occurrence of stray currents in the vicinity of a SUDOP-type railway platform. Stray currents occur in the vicinity of a railway platform during the passage of a railway vehicle. In a fault-free state, all metallic parts are separated from the rail by means of a surge arrester. In the case of a breakdown of the surge arrester, the full voltage which is on the rail at the time of the passing railway vehicle may also pass onto the metallic parts. The surge arresters are checked every 6 months during maintenance work on the overhead lines according to Annex No. 1 of SZDC internal regulation E 500. The article, therefore, carries out a simulation of stray currents in exactly this type of breakdown. In addition, to the model, we included the influence of the outdoor lighting cable which is located in the ground under the platform. For the purposes of solving the model, we are using a commercially available program which solves partial differential equations and uses the finite element method for calculation.

  • Název v anglickém jazyce

    MODELLING OF STRAY CURRENTS NEAR A RAILWAY PLATFORM

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes simulations of the occurrence of stray currents in the vicinity of a SUDOP-type railway platform. Stray currents occur in the vicinity of a railway platform during the passage of a railway vehicle. In a fault-free state, all metallic parts are separated from the rail by means of a surge arrester. In the case of a breakdown of the surge arrester, the full voltage which is on the rail at the time of the passing railway vehicle may also pass onto the metallic parts. The surge arresters are checked every 6 months during maintenance work on the overhead lines according to Annex No. 1 of SZDC internal regulation E 500. The article, therefore, carries out a simulation of stray currents in exactly this type of breakdown. In addition, to the model, we included the influence of the outdoor lighting cable which is located in the ground under the platform. For the purposes of solving the model, we are using a commercially available program which solves partial differential equations and uses the finite element method for calculation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Electronic Engineering

  • ISSN

    1336-1376

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    763-769

  • Kód UT WoS článku

    000424327000007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85040763183