Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of marketing processes using markov decision process approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10237798" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10237798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68321-8_48" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68321-8_48</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-68321-8_48" target="_blank" >10.1007/978-3-319-68321-8_48</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of marketing processes using markov decision process approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, an application of Markov Decision Processes (MDP) for modeling selected marketing process is presented. The process is converted into MDP model, where states of the MDP are determined by a configuration of state vector. Elements of the state vector represent most important attributes of the customer in the modeled process. Movement between the states is determined by actions of the customer. In constructed MDP model, individual states with assigned initial reward values then represent consequences of action chosen by the customer resulting in either incresing or reducing the revenue following moving into these states. Value iteration method is then used for computation of the expected final rewards for each state. Based on provided realistic data, customer behavior is analyzed and the best course of action is proposed. Model suitability for future predictions of desired action outcome rate is discussed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of marketing processes using markov decision process approach

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, an application of Markov Decision Processes (MDP) for modeling selected marketing process is presented. The process is converted into MDP model, where states of the MDP are determined by a configuration of state vector. Elements of the state vector represent most important attributes of the customer in the modeled process. Movement between the states is determined by actions of the customer. In constructed MDP model, individual states with assigned initial reward values then represent consequences of action chosen by the customer resulting in either incresing or reducing the revenue following moving into these states. Value iteration method is then used for computation of the expected final rewards for each state. Based on provided realistic data, customer behavior is analyzed and the best course of action is proposed. Model suitability for future predictions of desired action outcome rate is discussed as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 679

  • ISBN

    978-3-319-68320-1

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    476

  • Strana od-do

    468

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Varna

  • Datum konání akce

    14. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku