Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gamesourcing: Perspectives and Implementations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F18%3A10241906" target="_blank" >RIV/61989100:27240/18:10241906 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/18:10241906 RIV/70883521:28140/18:63521807

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.intechopen.com/books/simulation-and-gaming/" target="_blank" >https://www.intechopen.com/books/simulation-and-gaming/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5772/intechopen.71703" target="_blank" >10.5772/intechopen.71703</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gamesourcing: Perspectives and Implementations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter discusses game-based methods of problem solution and data processing, analysis, and information mining. Attention is mainly focused on swarm algorithm and principles used in the task of complex problem solving using computer games. We intensively discuss the interdisciplinary intersection between swarm systems dynamics and computer science, including a variety of data sources and examples. Possibilities of the new approach based on swarm algorithm used in a game or using principles of swarm algorithms to solve the problem are demonstrated here. More precisely, this chapter discusses modern methods of calculation and crowd use, so-called gamesourcing, i.e., game-driven crowdsourcing, from various points of view such as history, motivation, or paradigm and presents several examples of contemporary projects of this kind. Ideas, results, and methodologies reported and mentioned here are based on our previous results and experiments that are fully reported here for detailed study in the case of reader&apos;s interest. Therefore, this chapter is an overview survey of our research.

  • Název v anglickém jazyce

    Gamesourcing: Perspectives and Implementations

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter discusses game-based methods of problem solution and data processing, analysis, and information mining. Attention is mainly focused on swarm algorithm and principles used in the task of complex problem solving using computer games. We intensively discuss the interdisciplinary intersection between swarm systems dynamics and computer science, including a variety of data sources and examples. Possibilities of the new approach based on swarm algorithm used in a game or using principles of swarm algorithms to solve the problem are demonstrated here. More precisely, this chapter discusses modern methods of calculation and crowd use, so-called gamesourcing, i.e., game-driven crowdsourcing, from various points of view such as history, motivation, or paradigm and presents several examples of contemporary projects of this kind. Ideas, results, and methodologies reported and mentioned here are based on our previous results and experiments that are fully reported here for detailed study in the case of reader&apos;s interest. Therefore, this chapter is an overview survey of our research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Simulation and Gaming

  • ISBN

    978-953-51-3800-6

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    3-25

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    IntechOpen

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly