Dynamic tuning of the optimal fuzzy LQR controller
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10244591" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10244591 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8914651/metrics#metrics" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8914651/metrics#metrics</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC.2019.8914651" target="_blank" >10.1109/SMC.2019.8914651</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic tuning of the optimal fuzzy LQR controller
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is dedicated to the problems of control of non-linear continuous systems. The nonlinear fuzzy model of Takagi-Sugeno type utilizes method of local approximation in fuzzy partition spaces. Model-based fuzzy controller synthesis is based on the concept of parallel distributed compensation PDC. LQR fuzzy controller is designed using linear matrix inequalities LMIs method. In additional, GA-based tuning of LQR weighting matrices is proposed to achieve better performance and high robustness of close-loop LQR fuzzy controller. Described method is illustrated to the problem of balancing an inverted pendulum on the cart in upright position. (C) 2019 IEEE.
Název v anglickém jazyce
Dynamic tuning of the optimal fuzzy LQR controller
Popis výsledku anglicky
The paper is dedicated to the problems of control of non-linear continuous systems. The nonlinear fuzzy model of Takagi-Sugeno type utilizes method of local approximation in fuzzy partition spaces. Model-based fuzzy controller synthesis is based on the concept of parallel distributed compensation PDC. LQR fuzzy controller is designed using linear matrix inequalities LMIs method. In additional, GA-based tuning of LQR weighting matrices is proposed to achieve better performance and high robustness of close-loop LQR fuzzy controller. Described method is illustrated to the problem of balancing an inverted pendulum on the cart in upright position. (C) 2019 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings - IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics 2019
ISBN
978-1-72814-569-3
ISSN
1062-922X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2915-2920
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Bari
Datum konání akce
6. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—