Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detecting the influencer on social networks using passion point and measures of information propagation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10245624" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10245624 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/20:10245624

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/7/3064" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/7/3064</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12073064" target="_blank" >10.3390/su12073064</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detecting the influencer on social networks using passion point and measures of information propagation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influencer marketing is a modern method that uses influential users to approach goal customers easily and quickly. An online social network is a useful platform to detect the most effective influencer for a brand. Thus, we have an issue: how can we extract user data to determine an influencer? In this paper, a model for representing a social network based on users, tags, and the relationships among them, called the SNet model, is presented. A graph-based approach for computing the impact of users and the speed of information propagation, and measuring the favorite brand of a user and sharing the similar brand characteristics, called a passion point, is proposed. Therefore, we consider two main influential measures, including the extent of the influence on other people by the relationships between users and the concern to user&apos;s tags, and the tag propagation through social pulse on the social network. Based on these, the problem of determining the influencer of a specific brand on a social network is solved. The results of this method are used to run the influencer marketing strategy in practice and have obtained positive results. (C) 2020 by the authors.

  • Název v anglickém jazyce

    Detecting the influencer on social networks using passion point and measures of information propagation

  • Popis výsledku anglicky

    Influencer marketing is a modern method that uses influential users to approach goal customers easily and quickly. An online social network is a useful platform to detect the most effective influencer for a brand. Thus, we have an issue: how can we extract user data to determine an influencer? In this paper, a model for representing a social network based on users, tags, and the relationships among them, called the SNet model, is presented. A graph-based approach for computing the impact of users and the speed of information propagation, and measuring the favorite brand of a user and sharing the similar brand characteristics, called a passion point, is proposed. Therefore, we consider two main influential measures, including the extent of the influence on other people by the relationships between users and the concern to user&apos;s tags, and the tag propagation through social pulse on the social network. Based on these, the problem of determining the influencer of a specific brand on a social network is solved. The results of this method are used to run the influencer marketing strategy in practice and have obtained positive results. (C) 2020 by the authors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000531558100489

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083559736