Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some measures to detect the influencer on social network based on information propagation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10244239" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10244239 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/19:10244239

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3326467.3326475?casa_token=HR9r9OwIyHcAAAAA:LqY_WAqiIKIKaZgvlDXs0x4ozVC7I4VFLKw9MjHOcA09loFS-aw7f-atRgkoYzLDG0yoLjVmvTI--A" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3326467.3326475?casa_token=HR9r9OwIyHcAAAAA:LqY_WAqiIKIKaZgvlDXs0x4ozVC7I4VFLKw9MjHOcA09loFS-aw7f-atRgkoYzLDG0yoLjVmvTI--A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3326467.3326475" target="_blank" >10.1145/3326467.3326475</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some measures to detect the influencer on social network based on information propagation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Determining the influencer for a brand plays an important role in the influence marketing. The influencer makes a brand approaching goal customers easily and quickly. There are many current methods to measure the influence of a user. In this paper, a model for representing a social network is presented. It includes two main objects: users and tags. This model can represent relationship between these objects clearly. Besides that, some influence measures are proposed. They represent the ability of the influence on other people by relationships between users and the concern to user&apos;s tags, as well as the speed of the user&apos;s tag propagation on the social network. Based on them, the problem about determining the influencer of a specific brand on a social network is solved. Our method is tested in practice and gets some positive results. (C) 2019 ACM.

  • Název v anglickém jazyce

    Some measures to detect the influencer on social network based on information propagation

  • Popis výsledku anglicky

    Determining the influencer for a brand plays an important role in the influence marketing. The influencer makes a brand approaching goal customers easily and quickly. There are many current methods to measure the influence of a user. In this paper, a model for representing a social network is presented. It includes two main objects: users and tags. This model can represent relationship between these objects clearly. Besides that, some influence measures are proposed. They represent the ability of the influence on other people by relationships between users and the concern to user&apos;s tags, as well as the speed of the user&apos;s tag propagation on the social network. Based on them, the problem about determining the influencer of a specific brand on a social network is solved. Our method is tested in practice and gets some positive results. (C) 2019 ACM.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM International Conference Proceeding Series 2019

  • ISBN

    978-1-4503-6190-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "neuvedeno"

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Soul

  • Datum konání akce

    26. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku