Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10247252" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10247252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/sourceid/19500157321?origin=recordpage" target="_blank" >https://www.scopus.com/sourceid/19500157321?origin=recordpage</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/FAIA200587" target="_blank" >10.3233/FAIA200587</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social network is one of efficient tools for spreading information. The evaluation of the content creation of a user is a useful feature to improve the ability of information propagation on social network. In this paper, the measures for evaluating the user&apos;s content creation are proposed. They include the passion point of a user with a brand and the quality of the user&apos;s posts. The passion point is computed based on the sentiment score of posting and the activity of the user. The quality of the user&apos;s posts is computed through the analyzing of the post&apos;s content. Those measures are combined to analyze the interesting of posts. The proposed method has been tested and get the positive experimental results. (C) 2020 The authors and IOS Press. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point

  • Popis výsledku anglicky

    Social network is one of efficient tools for spreading information. The evaluation of the content creation of a user is a useful feature to improve the ability of information propagation on social network. In this paper, the measures for evaluating the user&apos;s content creation are proposed. They include the passion point of a user with a brand and the quality of the user&apos;s posts. The passion point is computed based on the sentiment score of posting and the activity of the user. The quality of the user&apos;s posts is computed through the analyzing of the post&apos;s content. Those measures are combined to analyze the interesting of posts. The proposed method has been tested and get the positive experimental results. (C) 2020 The authors and IOS Press. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Frontiers in Artificial Intelligence and Applications. Volume 327

  • ISBN

    978-1-64368-114-6

  • ISSN

    0922-6389

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    425-434

  • Název nakladatele

    IOS Press

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kitakjúšú

  • Datum konání akce

    22. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku