Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10247252" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10247252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/sourceid/19500157321?origin=recordpage" target="_blank" >https://www.scopus.com/sourceid/19500157321?origin=recordpage</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/FAIA200587" target="_blank" >10.3233/FAIA200587</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point
Popis výsledku v původním jazyce
Social network is one of efficient tools for spreading information. The evaluation of the content creation of a user is a useful feature to improve the ability of information propagation on social network. In this paper, the measures for evaluating the user's content creation are proposed. They include the passion point of a user with a brand and the quality of the user's posts. The passion point is computed based on the sentiment score of posting and the activity of the user. The quality of the user's posts is computed through the analyzing of the post's content. Those measures are combined to analyze the interesting of posts. The proposed method has been tested and get the positive experimental results. (C) 2020 The authors and IOS Press. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Measure of the content creation score on social network using sentiment score and passion point
Popis výsledku anglicky
Social network is one of efficient tools for spreading information. The evaluation of the content creation of a user is a useful feature to improve the ability of information propagation on social network. In this paper, the measures for evaluating the user's content creation are proposed. They include the passion point of a user with a brand and the quality of the user's posts. The passion point is computed based on the sentiment score of posting and the activity of the user. The quality of the user's posts is computed through the analyzing of the post's content. Those measures are combined to analyze the interesting of posts. The proposed method has been tested and get the positive experimental results. (C) 2020 The authors and IOS Press. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Frontiers in Artificial Intelligence and Applications. Volume 327
ISBN
978-1-64368-114-6
ISSN
0922-6389
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
425-434
Název nakladatele
IOS Press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kitakjúšú
Datum konání akce
22. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—