Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autonomous Vehicle Convoy Formation Control with Size/Shape Switching for Automated Highways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10245846" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10245846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ije.ir/article_118794.html" target="_blank" >http://www.ije.ir/article_118794.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5829/ije.2020.33.11b.07" target="_blank" >10.5829/ije.2020.33.11b.07</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Autonomous Vehicle Convoy Formation Control with Size/Shape Switching for Automated Highways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today&apos;s semi-autonomous vehicles are gradually moving towards full autonomy. This transition requires developing effective control algorithms for handing complex autonomous tasks. Driving as a group of vehicles, referred to as a convoy, on automated highways is a highly important and challenging task that autonomous driving systems must deal with. This paper considers the control problem of a vehicle convoy modeled with linear dynamics. The convoy formation requirement is presented in terms of a quadratic performance index to minimize. The convoy formation control is formulated as a receding horizon linear-quadratic (LQ) optimal control problem. The receding horizon control law is innovatively defined via the solution to the algebraic Riccati equation. The solution matrix and therefore the receding horizon control law are obtained in the closed-form. A control architecture consisting of four algorithms is proposed to handle formation size/shape switching. The closed-form control law is at the core of these algorithms. Simulation results are provided to justify the models, solutions, and proposed algorithms. (C) 2020 Materials and Energy Research Center. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Autonomous Vehicle Convoy Formation Control with Size/Shape Switching for Automated Highways

  • Popis výsledku anglicky

    Today&apos;s semi-autonomous vehicles are gradually moving towards full autonomy. This transition requires developing effective control algorithms for handing complex autonomous tasks. Driving as a group of vehicles, referred to as a convoy, on automated highways is a highly important and challenging task that autonomous driving systems must deal with. This paper considers the control problem of a vehicle convoy modeled with linear dynamics. The convoy formation requirement is presented in terms of a quadratic performance index to minimize. The convoy formation control is formulated as a receding horizon linear-quadratic (LQ) optimal control problem. The receding horizon control law is innovatively defined via the solution to the algebraic Riccati equation. The solution matrix and therefore the receding horizon control law are obtained in the closed-form. A control architecture consisting of four algorithms is proposed to handle formation size/shape switching. The closed-form control law is at the core of these algorithms. Simulation results are provided to justify the models, solutions, and proposed algorithms. (C) 2020 Materials and Energy Research Center. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008463" target="_blank" >EF16_027/0008463: Věda bez hranic</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Engineering, Transactions B: Applications

  • ISSN

    1728-144X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    IR - Íránská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2174-2180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096413127