Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Fast Trajectory Tracking Control Design for Autonomous Driving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10246692" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10246692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9071867" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9071867</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICRoM48714.2019.9071867" target="_blank" >10.1109/ICRoM48714.2019.9071867</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Fast Trajectory Tracking Control Design for Autonomous Driving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a fast trajectory tracking control strategy based on the Linear-Quadratic Regulator (LQR) and Receding Horizon Control (RHC) for real-time autonomous driving. A path deviation parameter is introduced and integrated into the LQR. This parameter can play a role in controlling the vehicle to avoid collisions or change the motion lane. Under the framework of RHC, the LQR must be solved online repeatedly. The computational complexity of the closed-form solution to the LQR was the motivation behind obtaining a computationally fast approximate solution aiming to make the RHC fast and real-time. Simulation experiments where a vehicle tracks a curvilinear trajectory in a two-lane road are carried out to illustrate the performance of the presented fast LQR RHC controller. (C) 2019 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    A Fast Trajectory Tracking Control Design for Autonomous Driving

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a fast trajectory tracking control strategy based on the Linear-Quadratic Regulator (LQR) and Receding Horizon Control (RHC) for real-time autonomous driving. A path deviation parameter is introduced and integrated into the LQR. This parameter can play a role in controlling the vehicle to avoid collisions or change the motion lane. Under the framework of RHC, the LQR must be solved online repeatedly. The computational complexity of the closed-form solution to the LQR was the motivation behind obtaining a computationally fast approximate solution aiming to make the RHC fast and real-time. Simulation experiments where a vehicle tracks a curvilinear trajectory in a two-lane road are carried out to illustrate the performance of the presented fast LQR RHC controller. (C) 2019 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008463" target="_blank" >EF16_027/0008463: Věda bez hranic</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICRoM 2019 - 7th International Conference on Robotics and Mechatronics

  • ISBN

    978-1-72816-604-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Teherán

  • Datum konání akce

    20. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000570118000001