A Disturbance Activation Approach to Collision Avoidance Autonomous Driving
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10246694" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10246694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9066077" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9066077</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSPIS48872.2019.9066077" target="_blank" >10.1109/ICSPIS48872.2019.9066077</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Disturbance Activation Approach to Collision Avoidance Autonomous Driving
Popis výsledku v původním jazyce
A very challenging control task for operating autonomous vehicles is to avoid collision with approaching pedestrians or vehicles while tracking a reference trajectory. This paper proposes a Linear-Quadratic Regulator (LQR)-based collision avoidance trajectory tracking controller for an autonomous driving scenario. In this approach, simply the control module activates a designed disturbance when there is a collision situation. A proper design of the disturbance causes the vehicle to prevent the collision and safely maneuver on the road. The asymptotic stability of this feedback LQR-based controller under an infinite horizon is shown. Simulation experiments are carried out to illustrate the performance of the proposed controller. (C) 2019 IEEE.
Název v anglickém jazyce
A Disturbance Activation Approach to Collision Avoidance Autonomous Driving
Popis výsledku anglicky
A very challenging control task for operating autonomous vehicles is to avoid collision with approaching pedestrians or vehicles while tracking a reference trajectory. This paper proposes a Linear-Quadratic Regulator (LQR)-based collision avoidance trajectory tracking controller for an autonomous driving scenario. In this approach, simply the control module activates a designed disturbance when there is a collision situation. A proper design of the disturbance causes the vehicle to prevent the collision and safely maneuver on the road. The asymptotic stability of this feedback LQR-based controller under an infinite horizon is shown. Simulation experiments are carried out to illustrate the performance of the proposed controller. (C) 2019 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_027%2F0008463" target="_blank" >EF16_027/0008463: Věda bez hranic</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th Iranian Conference on Signal Processing and Intelligent Systems, ICSPIS 2019
ISBN
978-1-72815-350-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Shahrood
Datum konání akce
18. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000570801800029