Obousměrná nabíječka, zejména pro automobily.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10246434" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10246434 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27730/20:10246434
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0034/uv034455.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0034/uv034455.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obousměrná nabíječka, zejména pro automobily.
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení se týká obousměrné nabíječky, která umožňuje jak nabíjení baterie elektromobilu z elektrické sítě nn, tak opačný tok energie, při kterém je energie čerpána z baterie do elektrické sítě nn. Tohoto opačného toku energie lze využít i pro napájení ostrovní sítě (např. energeticky autonomního domu). Vyvinuta obousměrná nabíječka je určena zejména pro automobily. Její schéma zapojení (zvolená topologie) a způsob řízení zajišťuje nejmenší hmotnost a rozměry, a tím vysokou výkonovou a objemovou hustotu oproti konkurenčním výrobkům. K dosažení tohoto výsledku bylo třeba zdokonalit zvolenou topologií nabíjecího/vybíjecího obvodu a navrhnout způsob řízení výkonových tranzistorů tak, aby bylo dosaženo co nejlepších parametrů.
Název v anglickém jazyce
Bi-directional Charger, Epecially for Cars.
Popis výsledku anglicky
The technical solution relates to a bidirectional charger, which enables both charging of the electric car battery from the low-voltage electrical network and the opposite flow of energy, in which energy is pumped from the battery into the low-voltage electrical network. This opposite flow of energy can also be used to power the island network (eg an energy-autonomous house). The developed bidirectional charger is designed especially for cars. Its wiring diagram (selected topology) and control method ensure the smallest weight and dimensions, and thus high power density and volume density compared to competing products. To achieve this result, it was necessary to improve the selected topology of the charging / discharging circuit and to design a method of controlling the power transistors so as to achieve the best possible parameters.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020191" target="_blank" >TH02020191: Modulární měniče elektrické energie s vysokou výkonovou hustotou pro automobilové a letecké systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
34455
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
VŠB-TU Ostrava
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence