Systém pro rozpoznání a klasifikace plochých kol v kolejové dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10251147" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10251147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Applications/2020/PPVCZ2020_0669A3.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/Applications/2020/PPVCZ2020_0669A3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém pro rozpoznání a klasifikace plochých kol v kolejové dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení popisuje systém, který lze využít pro rozpoznání a klasifikaci plochých kol v tramvajové kolejové doprav. Řešení je založeno na dvou částech. První část systému představují dva neinvazivní prvky, každý obsahuje dva mřížkové snímače realizované metodou 3D tisku. Neinvazivní prvky se umísťují na kolejovou strukturu (kolejnici), každý na jednu stranu kolejnice. Mřížkové snímače jsou charakteristické tím, že jsou elektricky pasivní a elektromagneticky imunní (EMI). Mechanická část neinvazivního prvku slouží pro uchycení na kolejnici a zároveň pro nastavování citlivosti, respektive stykové plochy mřížkových snímačů s kolejovou strukturou ve dvou místech (stojna a pata kolejnice). Neinvazivní prvek se aretuje ke kolejnici pomocí 8 aretačních šroubů, mřížkové snímače jsou upevněny a z hlediska citlivosti nastavovány pomocí 6 nastavovacích šroubů. Neinvazivní prvek je navržen tak, aby představoval samostatné komplexní řešení, které je odolné vůči vnějším podmínkám (vlivy počasí) a v kombinaci s mřížkovými snímači představuje element, který umožňuje zaznamenat signál (informaci o plochém kole).Druhou část tvoří komplexní vyhodnocovací jednotka s algoritmem, která představuje nezbytný element pro funkci neinvazivního prvku. První část vyhodnocovací jednotky tvoří standartní běžně komerčně dostupné zařízení, které slouží pouze pro optické napájení a pro převod optického signálu na elektrický digitální signál. Druhou část tvoří počítačová jednotka s algoritmem, který slouží pro zpracování původního signálu (rozpoznání a klasifikace plochých kol tramvajových souprav).
Název v anglickém jazyce
A system for the recognition and classification of flat wheels in rail transport
Popis výsledku anglicky
The technical solution describes a system that can be used for the recognition and classification of flat wheels in tram rail transport. The solution is based on two parts. The first part of the system is represented by two non-invasive elements, each containing two grid sensors realized by the 3D printing method. The non-invasive elements are placed on the track structure (rail), each on one side of the rail. Grid sensors are characterized by being electrically passive and electromagnetically immune (EMI). The mechanical part of the non-invasive element is used for attachment to the rail and at the same time for setting the sensitivity, respectively the contact surface of the grid sensors with the rail structure in two places (rail post and heel). The non-invasive element is locked to the rail using 8 locking screws, the grid sensors are fixed and adjusted in terms of sensitivity using 6 adjusting screws. The non-invasive element is designed to represent a self-contained complex solution that is resistant to external conditions (weather influences) and, in combination with grid sensors, represents an element that allows recording a signal (information about a flat wheel).The second part consists of a complex evaluation unit with an algorithm, which represents a necessary element for the function of a non-invasive element. The first part of the evaluation unit consists of a standard, commercially available device that serves only for optical power supply and for converting an optical signal into an electrical digital signal. The second part consists of a computer unit with an algorithm that is used for processing the original signal (recognition and classification of flat wheels of tram sets).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TP01010036" target="_blank" >TP01010036: PRE SEED fond II VŠB - Technické univerzity Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů