Systém pro rozpoznání a klasifikace plochých kol v kolejové dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10250944" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10250944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2020-669&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2020-669&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém pro rozpoznání a klasifikace plochých kol v kolejové dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Systém pro rozpoznání a klasifikace plochých kol v kolejové dopravě, jehož součástí je Braggovská mřížka (14) a optické vlákno (13), je tvořen dvěma částmi mechanickou a optoelektronickou. Mechanická část sestává z rozebíratelného držáku pro neinvazivní upevnění ke kolejnici a optoelektronická představuje dva mřížkové senzory (12), které jsou uchyceny v držáku. Držák mřížkových senzorů (12) je tvořen podstavcem (1) s otvory, který je rozebíratelně propojen s boční levou částí (2) s nástavcem (3) se stojnovým držákem (4) pro první senzor (12) a boční pravou částí (5) s patovým držákem (6) pro druhý senzor (12) prostřednictvím čtyř spojovacích šroubů (7) umístěných na levé i pravé straně, přičemž propojení je realizováno z dolní strany podstavce (1). Systém nenarušuje kolejnice a je tak vhodný pro užití v železniční i tramvajové dopravě.
Název v anglickém jazyce
System for recognising and classifting flat wheels in rail transport
Popis výsledku anglicky
The system for recognising and classify flat wheels in rail transport includes a Bragg grating (14) and an optical fibre (13), consists of two parts, mechanical and optoelectronic. The mechanical part consists of a detachable holder for non-invasive mounting on the rail and the optoelectronic part is two grid sensors (12) mounted in the holder. The grid sensor holder (12) consists of a detachable base (1) with holes connected to the left side part (2) with the extension (3) with the stand holder (4) for the first sensor (12) and the right side part (5) with a heel holder (6) for the second sensor (12) by four connecting screws (7) on the left and right side, the connection is made from the underside of the base (1). The system does not disturb the rails and is therefore suitable for use in the rail and tram transport.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TP01010036" target="_blank" >TP01010036: PRE SEED fond II VŠB - Technické univerzity Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
309233
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
15. 6. 2022
Název vlastníka
Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, 17. listopadu 2172/15, 708 00 Ostrava, Poruba, Česká republika
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence