Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detecting Shipping Container Impacts with Vertical Cell Guides inside Container Ships during Handling Operations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10249755" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10249755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/22/7/2752" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/22/7/2752</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s22072752" target="_blank" >10.3390/s22072752</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detecting Shipping Container Impacts with Vertical Cell Guides inside Container Ships during Handling Operations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the mechanical nature of container handling operations, as well as natural factors, container and handling infrastructure suffers various types of damage during use, especially within the tight and enclosed environments of a ship&apos;s hull. In this operational environment, it is critical to detect any sort of physical impacts between the vertical cell guides of the ship&apos;s hull and the container. Currently, an inspection of impacts and evaluation of any consequences is performed manually, via visual inspection processes. This process is time-consuming and relies on the technical expertise of the personnel involved. In this paper, we propose a five-step impact-detection methodology (IDM), intended to detect only the most significant impact events based on acceleration data. We conducted real measurements in a container terminal using a sensory device placed on the spreader of the quay crane. The proposed solution identified an average of 12.8 container impacts with the vertical cell guides during common handling operations. In addition, the results indicate that the presented IDM can be used to recognize repeated impacts in the same space of each bay of the ship, and can be used as a decision support tool for predictive maintenance systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Detecting Shipping Container Impacts with Vertical Cell Guides inside Container Ships during Handling Operations

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the mechanical nature of container handling operations, as well as natural factors, container and handling infrastructure suffers various types of damage during use, especially within the tight and enclosed environments of a ship&apos;s hull. In this operational environment, it is critical to detect any sort of physical impacts between the vertical cell guides of the ship&apos;s hull and the container. Currently, an inspection of impacts and evaluation of any consequences is performed manually, via visual inspection processes. This process is time-consuming and relies on the technical expertise of the personnel involved. In this paper, we propose a five-step impact-detection methodology (IDM), intended to detect only the most significant impact events based on acceleration data. We conducted real measurements in a container terminal using a sensory device placed on the spreader of the quay crane. The proposed solution identified an average of 12.8 container impacts with the vertical cell guides during common handling operations. In addition, the results indicate that the presented IDM can be used to recognize repeated impacts in the same space of each bay of the ship, and can be used as a decision support tool for predictive maintenance systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sensors

  • ISSN

    1424-3210

  • e-ISSN

    1424-8220

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000781880300001

  • EID výsledku v databázi Scopus