Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detecting Physical Impacts to the Corners of Shipping Containers during Handling Operations Performed by Quay Cranes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F23%3A10252429" target="_blank" >RIV/61989100:27240/23:10252429 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/23:10252429

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2077-1312/11/4/794" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2077-1312/11/4/794</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/jmse11040794" target="_blank" >10.3390/jmse11040794</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detecting Physical Impacts to the Corners of Shipping Containers during Handling Operations Performed by Quay Cranes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to address the problem of proper shipping container damage detection during the hooking procedure performed by quay cranes and their hooking mechanisms. We adopted the Impacts Detection Methodology (IDM), developed previously, to detect repeated impacts on the same areas of the container. These concurrent impacts indicate false hooking procedures, which result in dangerous metal deformations in these areas over short periods of operational time. This application intends to verify if this methodology is adaptable in real-life applications to detect these specific events. Our main results indicate that more than half of handling procedures are carried out with a higher risk of structural damage to the containers due to these repeated impacts, which can reach up to five concurrent impacts in some case studies. (C) 2023 by the authors.

  • Název v anglickém jazyce

    Detecting Physical Impacts to the Corners of Shipping Containers during Handling Operations Performed by Quay Cranes

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to address the problem of proper shipping container damage detection during the hooking procedure performed by quay cranes and their hooking mechanisms. We adopted the Impacts Detection Methodology (IDM), developed previously, to detect repeated impacts on the same areas of the container. These concurrent impacts indicate false hooking procedures, which result in dangerous metal deformations in these areas over short periods of operational time. This application intends to verify if this methodology is adaptable in real-life applications to detect these specific events. Our main results indicate that more than half of handling procedures are carried out with a higher risk of structural damage to the containers due to these repeated impacts, which can reach up to five concurrent impacts in some case studies. (C) 2023 by the authors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Marine Science and Engineering

  • ISSN

    2077-1312

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000978921400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85154529924