Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10249938" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10249938 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1300/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1300/htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/en15041300" target="_blank" >10.3390/en15041300</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents the results of the development of a hybrid research platform for fundamental and empirical modeling and analysis of energy management of shared electric vehicles. The article describes the hybrid model and its specific features in detail. Within the model architecture, a part of the fundamental model, empirical model and data collection tools were interconnected. The uniqueness lies in the models of electric cars created for a specific vehicle using cost-optimal parameterizations, as well as the implementation of a cloud solution, which is based on custom data communication, custom data logger and cost-optimized parameterization of machine learning algorithms. Experimental verification was performed on a real electric car in public traffic. The car is part of casharing platform.
Název v anglickém jazyce
Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles
Popis výsledku anglicky
This article presents the results of the development of a hybrid research platform for fundamental and empirical modeling and analysis of energy management of shared electric vehicles. The article describes the hybrid model and its specific features in detail. Within the model architecture, a part of the fundamental model, empirical model and data collection tools were interconnected. The uniqueness lies in the models of electric cars created for a specific vehicle using cost-optimal parameterizations, as well as the implementation of a cloud solution, which is based on custom data communication, custom data logger and cost-optimized parameterization of machine learning algorithms. Experimental verification was performed on a real electric car in public traffic. The car is part of casharing platform.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008425" target="_blank" >EF17_049/0008425: Platforma pro výzkum orientovaný na Průmysl 4.0 a robotiku v ostravské aglomeraci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Energies
ISSN
1996-1073
e-ISSN
1996-1073
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
000773040400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85124555938