Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10249938" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10249938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1300/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1073/15/4/1300/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/en15041300" target="_blank" >10.3390/en15041300</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents the results of the development of a hybrid research platform for fundamental and empirical modeling and analysis of energy management of shared electric vehicles. The article describes the hybrid model and its specific features in detail. Within the model architecture, a part of the fundamental model, empirical model and data collection tools were interconnected. The uniqueness lies in the models of electric cars created for a specific vehicle using cost-optimal parameterizations, as well as the implementation of a cloud solution, which is based on custom data communication, custom data logger and cost-optimized parameterization of machine learning algorithms. Experimental verification was performed on a real electric car in public traffic. The car is part of casharing platform.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid Research Platform for Fundamental and Empirical Modeling and Analysis of Energy Management of Shared Electric Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the results of the development of a hybrid research platform for fundamental and empirical modeling and analysis of energy management of shared electric vehicles. The article describes the hybrid model and its specific features in detail. Within the model architecture, a part of the fundamental model, empirical model and data collection tools were interconnected. The uniqueness lies in the models of electric cars created for a specific vehicle using cost-optimal parameterizations, as well as the implementation of a cloud solution, which is based on custom data communication, custom data logger and cost-optimized parameterization of machine learning algorithms. Experimental verification was performed on a real electric car in public traffic. The car is part of casharing platform.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008425" target="_blank" >EF17_049/0008425: Platforma pro výzkum orientovaný na Průmysl 4.0 a robotiku v ostravské aglomeraci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energies

  • ISSN

    1996-1073

  • e-ISSN

    1996-1073

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000773040400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124555938