Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deep reinforcement learning based optimization of automated guided vehicle time and energy consumption in a container terminal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F23%3A10251770" target="_blank" >RIV/61989100:27240/23:10251770 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/23:10251770

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016822008419" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016822008419</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.aej.2022.12.057" target="_blank" >10.1016/j.aej.2022.12.057</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deep reinforcement learning based optimization of automated guided vehicle time and energy consumption in a container terminal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The energy efficiency of port container terminal equipment and the reduction of CO2 emissions are among one of the biggest challenges facing every seaport in the world. The article pre-sents the modeling of the container transportation process in a terminal from the quay crane to the stack using battery-powered Automated Guided Vehicle (AGV) to estimate the energy consump-tion parameters. An AGV speed control algorithm based on Deep Reinforcement Learning (DRL) is proposed to optimize the energy consumption of container transportation. The results obtained and compared with real transportation measurements showed that the proposed DRL-based approach dynamically changing the driving speed of the AGV reduces energy consumption by 4.6%. The obtained results of the research provide the prerequisites for further research in order to find optimal strategies for autonomous vehicle movement including context awareness and infor-mation sharing with other vehicles in the terminal.(c) 2022 THE AUTHORS. Published by Elsevier BV on behalf of Faculty of Engineering, Alexandria University. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/ licenses/by-nc-nd/4.0/).

  • Název v anglickém jazyce

    Deep reinforcement learning based optimization of automated guided vehicle time and energy consumption in a container terminal

  • Popis výsledku anglicky

    The energy efficiency of port container terminal equipment and the reduction of CO2 emissions are among one of the biggest challenges facing every seaport in the world. The article pre-sents the modeling of the container transportation process in a terminal from the quay crane to the stack using battery-powered Automated Guided Vehicle (AGV) to estimate the energy consump-tion parameters. An AGV speed control algorithm based on Deep Reinforcement Learning (DRL) is proposed to optimize the energy consumption of container transportation. The results obtained and compared with real transportation measurements showed that the proposed DRL-based approach dynamically changing the driving speed of the AGV reduces energy consumption by 4.6%. The obtained results of the research provide the prerequisites for further research in order to find optimal strategies for autonomous vehicle movement including context awareness and infor-mation sharing with other vehicles in the terminal.(c) 2022 THE AUTHORS. Published by Elsevier BV on behalf of Faculty of Engineering, Alexandria University. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/ licenses/by-nc-nd/4.0/).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Alexandria Engineering Journal

  • ISSN

    1110-0168

  • e-ISSN

    2090-2670

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    397-407

  • Kód UT WoS článku

    000918221700001

  • EID výsledku v databázi Scopus