Drive-by-Wire Car Interface II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10254704" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10254704 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsb.cz/ctt/cs" target="_blank" >https://www.vsb.cz/ctt/cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Drive-by-Wire Car Interface II
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se hardwarové řešení komunikačního rozhraní - interface, označován jako "Drive-by-Wire Car Interface II. Generation" (zkratka DbW2CI), neboli tzv. komunikační a řídicí gateway pro ovládnutí sériových osobních automobilů dle stanovených požadavků na podélnou a příčnou ovladatelnost, zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. DbW2CI tvoří jeden modulární celek s částmi: programovatelné CAN routery, programovatelné reléové karty, programovatelná jednocestná CAN gateway, přepínače, konektory a vodičová/kabelové propojení. DbW2CI je tedy komunikační interface s periferiemi. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI. Celkový princip a zejména rozbor jednotlivých stavů a funkcí je součástí dokumentace. S využitím výsledku lze provádět předvývoj/výzkum, vývoj či verifikační a validační testování softwarových aplikací a systémů automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. Lze provádět testování reakcí; řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.
Název v anglickém jazyce
Drive-by-Wire Car Interface II
Popis výsledku anglicky
This is a hardware solution of a communication interface - an interface, referred to as "Drive-by-Wire Car Interface II. Generation" (abbreviation DbW2CI), or the so-called communication and control gateway for controlling serial passenger cars according to the established requirements for longitudinal and transverse controllability, ensuring shifting, activation of emergency braking and sending information to the driver on the instrument panel. DbW2CI forms one modular unit with parts: programmable CAN routers, programmable relay cards, programmable one-way CAN gateway, switches, connectors and wire/cable connections. DbW2CI is therefore a communication interface with peripherals. In contrast to already applied solutions, it does not use additional actuators to control the pedals, steering wheel, gear selector or other control elements of the car, but solely thanks to data communication with the serial electronic systems of the car it can ensure implementation of longitudinal and transverse steering (angle and moment of the steering wheel, positive and negative acceleration in the longitudinal axis of the car), ensuring shifting, activation of emergency braking and sending information to the driver on the instrument panel. The DbW2CI prototype designed in this way can be integrated into the production vehicles of the VW Group concern, the MQB platform. During vehicle operation, it is possible to switch between individual interface states (see Fig. 3.5 of the documentation). The driver of the experimental vehicle can fully control the vehicle with active DbW2CI or deactivate the interface. The driver can interfere with the steering of the vehicle when DbW2CI is active. The overall principle and especially the analysis of individual states and functions is part of the documentation. The result can be used for pre-development/research, development or verification and validation testing of software applications and systems for automated driving of passenger cars and advanced driver assistance systems. Reaction testing can be done; drivers of autonomous cars, i.e. conducting behavioral analyzes of drivers and other traffic participants. The company thus gains a strong competitive advantage for developing the aforementioned applications and performing analyses. Currently, according to market research, the output is unique in Europe. In the USA, we register one competing company, however, their system is designed for a different type of vehicle.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
002/27-03-2024_P
Číselná identifikace
002/27-03-2024_P
Technické parametry
Jedná se evidovaný prototyp Centrem Transferu technologií, VŠB-TUO, registrovaným pod ev. č. 002/27-03-2024_P. V dubnu 2024 bude uzavřena nevýhradní licenční smlouva se společností autinno s.r.o., IČ: 17546745 (SPIN-OFF VŠB-TUO). Prototyp je tvořen hardware datové/řídicí gateway, nazývané jako interface, který je složen ze 3 programovatelných CAN routerů, programovatelné relé karty, programovatelné klávesnice, programovatelné CAN jednocestné gateway jednotky, přepínačů, konektorů a obalu. Na rozdíl od již aplikovaných řešení, nevyužívá přídavné akční členy pro ovládání pedálů, volantu, voliče řadicích stupňů či dalších ovládací prvků automobilu, ale výhradně díky datové komunikace se sériovými elektronickými systémy automobilu dokáže zajistit realizaci na podélného a příčného řízení (úhel a moment volantu, kladné a záporné zrychlení v podélné ose automobilu), zajištění řazení, aktivace nouzového brzdění a zasílání informací řidiči na přístrojovou desku. Takto koncipovaný prototyp DbW2CI je možné integrovat do sériových vozidel koncernu VW Group, platformy MQB. Při provozu vozidla lze přecházet mezi jednotlivými stavy interface (viz obr. 3.5 dokumentace). Řidič experimentálního vozidla může plně ovládnout vozidlo při aktivním DbW2CI nebo interface deaktivovat. Řidič může zasahovat do řízení vozidla při aktivním DbW2CI. Rozbor klíčových parametrů systému spolu s obrázky a grafikou je součástí technické dokumentace (rozsah 44 stran A4) výsledku, která je přílohou evidenčního formuláře Prototypu.
Ekonomické parametry
Systém sloužící pro podporu vývoje pokročilých asistenčních systémů řidiče a vývoje automatizovaného řízení osobních automobilů. S využitím systému je její uživatel (typicky oddělení předvývoje/výzkumu, vývoje či testování) schopen provádět vývojově výzkumné aktivity, včetně verifikačního a validačního testování softwarových aplikací automatizovaného řízení osobních automobilů a pokročilých asistenčních systémů řidiče. S využitím tohoto výsledku lze provádět testování reakcí řidičů autonomních automobilů, tedy provádění behaviorálních analýz řidičů a dalších účastníků provozu. Společnost tak získává silnou konkurenční výhodu pro vývoj zmíněných aplikací a provádění analýz. V současné době je výstup dle průzkumu trhu v Evropě ojedinělý. V USA evidujeme jednu konkurenční společnost, nicméně jejich systém je určen pro jiný typ vozidel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, VŠB-TUO
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.vsb.cz/ctt/cs