Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solving Maxwell Equations in Hybrid Electrical Vehicle to Optimal Design by Multi-Objective Optimization Algorithms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10256264" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10256264 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27730/24:10256264

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10772457" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10772457</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3510537" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2024.3510537</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solving Maxwell Equations in Hybrid Electrical Vehicle to Optimal Design by Multi-Objective Optimization Algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hybrid Electrical Vehicles (HEVs) have three magnetic field sources: armature winding currents; permanent magnets; and field winding current. To initiate the investigation, the magnetic field distributions due to those sources are obtained. First, Maxwell&apos;s equations need to be solved. Then, the machine is analyzed and the operational indices such as unbalanced magnetic force (UMF) in x- and y direction and instantaneous torque are calculated by using the magnetic flux density distribution. Next, various magnetization patterns, which are presented based on Fourier series, are considered to investigate their influences on the performance of the machine. It is assumed the volume of the machine is determined thanks to thermal considerations. As a result, it is constant so it is maximized average torque instead of torque per volume ratio. After that, the average and ripple of the instantaneous torque are expressed in terms of pole arc to pole pitch ratio by using curve fitting. Finally, the optimal value of average torque and torque ripple are also computed by multi-objective optimization algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Solving Maxwell Equations in Hybrid Electrical Vehicle to Optimal Design by Multi-Objective Optimization Algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    Hybrid Electrical Vehicles (HEVs) have three magnetic field sources: armature winding currents; permanent magnets; and field winding current. To initiate the investigation, the magnetic field distributions due to those sources are obtained. First, Maxwell&apos;s equations need to be solved. Then, the machine is analyzed and the operational indices such as unbalanced magnetic force (UMF) in x- and y direction and instantaneous torque are calculated by using the magnetic flux density distribution. Next, various magnetization patterns, which are presented based on Fourier series, are considered to investigate their influences on the performance of the machine. It is assumed the volume of the machine is determined thanks to thermal considerations. As a result, it is constant so it is maximized average torque instead of torque per volume ratio. After that, the average and ripple of the instantaneous torque are expressed in terms of pole arc to pole pitch ratio by using curve fitting. Finally, the optimal value of average torque and torque ripple are also computed by multi-objective optimization algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000025" target="_blank" >TN02000025: Národní centrum pro energetiku II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Access

  • ISSN

    2169-3536

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    VOLUME 12, 2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    183743-183750

  • Kód UT WoS článku

    001380709600045

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85211445689